کد مطلب: 184170
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس؛
واگذاري جزاير ايراني به چين کذب است/ تنظيم قراردادها بر اساس منافع ملي کشور
تاریخ انتشار : 1399/05/23 10:31:53
نمایش : 1260
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به حواشي ايجاد شده پيرامون پيش نويس همکاري ايران و چين، گفت: ايران هيچ امتياز ويژه‌اي به چين نمي‌دهد و واگذاري جزاير ايراني به چين کذب است.

به گزارش هفت چشمه؛ محمود عباس زاده عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برنامه 25 ساله همکاري‌هاي مشترک ايران و چين، اظهار داشت:نکته اي که در اين زمينه وجود دارد اين است که موضوع قرارداد مطرح نيست بلکه پيش نويسي است که قرار است بر روي آن کار کارشناسي شود.

وي افزود: پيش نويسي توسط ايران در محورهاي اقتصادي تکنولوژي، انرژي، ارتباطات علمي و همچنين فني تدوين و پيشبيني شده و به مرحله قرارداد و امضا نرسيده که قرار است به مرور بر روي آن کار کارشناسي شود زماني که به مرحله مصوبه رسيد اصولا بايد در مجلس نيز به تصويب برسد.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس بيان داشت:با توجه به بد عهدي و عدم پاي بندي آمريکاييها و اروپاييها به تعهدات بين المللي شان در تعامل و ارتباط با کشورمان ، طبيعتا ايران بر اساس منافع ملي خود هم پيمانانش را پيدا مي کند.

عباس زاده با بيان اينکه چين در شرق دنيا يکي از کشورهاي قدرتمند جهان است، ادامه داد: هم آنها علاقمند و نيازمند ظرفيت هاي ايران به ويژه در حوزه انرژي هستند و هم ما به دنبال ارتقاع ارتباط اقتصادي و تکنولوژي به ويژه با کشورهاي پيشرفته مانند چين هستيم.

وي با بيان اينکه جهان يک مجموعه بهم پيوسته است و ما هم نمي توانيم دور کشورمان ديوار بکشيم، گفت: طبعتا هم چين به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با ما است و هم ما به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با چين هستيم.

نماينده مردم مشکين شهر در مجلس با اشاره به حاشيه هاي ايجاد شده پيرامون اين پيش نويس مبنيبر واگذاري جزيره کيش به چيني ها، تصريح کرد: ايران هيچ امتياز ويژه‌اي به چين نمي دهد  و واگذاري جزاير ايراني به چين کذب است.

منبع: تسنيم

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg