کد مطلب: 184242
مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در نشست خبري:
مرحله نهايي دومين رويداد توليدمحتواي ديجيتال بسيج دوم و سوم مهرماه برگزار مي‌شود
تاریخ انتشار : 1399/06/30
نمایش : 1125
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج از برگزاري مرحله نهايي دومين رويداد توليدمحتواي ديجيتال بسيج طي روزهاي دوم و سوم مهرماه خبر داد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ نشست خبري مرحله نهايي دومين رويداد سراســـري توليد محتواي ديجيتال بســـيج با حضور «مسلم معين» رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج برگزار شد.

معين در ابتداي اين مراسم اظهار داشت: فضاي مجازي کشور امروز در موضوعات مختلف به يک بستر براي بيان نظرات و ارتباطات اجتماعي، تعاملات اقتصادي و تبادلات و فعاليت هاي رسانه اي تبديل شده است.
 
 
وي با بيان اينکه رويارويي هاي عمليات رواني ابعاد مختلفي دارد، افزود: يک بخشي از اين موضوع در فضاي مجازي تعريف مي‌شود، بخشي ديگر نيز در حوزه ايجاد بسترهاي جديد اقتصادي است که در قالب سرويس هاي گوناگون در فضاي مجازي ايجاد مي‌شود، بخش ديگر هم توليدات تخصصي و چند رسانه‌اي است که در لايه هاي فضاي مجازي تعريف مي‌شود که توليدات تخصصي مثل انيميشن ها، بازي‌ هاي رايانه اي و... هستند که به نوعي موجب پرورش فکر مي شوند.
 
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج با بيان اينکه متاسفانه لايه هاي مختلف فضاي مجازي کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزينه هاي بسياري متحمل و متقبل شديم تا استقلال مرزهاي کشور حفظ شود، اما متاسفانه در حوزه استقلال سايبري غافل شده ايم و بهتر است اراده اي درخور براي خودکفايي فضاي مجازي در کشور هم به وجود آيد.
 
 
وي با اشاره به اين موضوع که در حوزه زيرساخت، سرويس و خدمات نيز وابستگي ها مشاهده مي‌شود و بسياري از اپليکيشن ها غير بومي است، اظهار کرد: اصلي ترين مشکلي که در اين حوزه وجود دارد اين است که عدم امنيت رواني و اقتصادي در فضاي مجازي وجود دارد.
 
در رويداد اول 80 محصول موفق استخراج شد
 
 
معين افزود: اگر سرويس هاي خارجي دسترسي ما را قطع کنند بسياري از اقشار مختلف متضرر مي‌شوند به خصوص بسياري از کارگاه ها و بنگاه‌هاي اقتصادي که بيشتر کارشان در بستر پيام رسان هاي خارجي صورت مي‌گيرد دچار ايراد و اختلال خواهند شد لذا بايد فعالان فضاي مجازي در داخل کشور شناسايي و حمايت شوند تا بتوانند ايده هاي خود را با سير مراحل علمي و تخصصي به محصول تبديل کنند.
 
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج با اشاره به برگزاري اولين رويداد توليد محتواي تخصصي بسيج در فضاي مجازي و ديجيتال گفت: دو سال پيش اولين رويداد توليد محتواي تخصصي بسيج را رونمايي کرديم و حدود ۳۵۰ نفر در قالب 118 تيم از سراسر کشور حضور پيدا کردند و با هم رقابت کردند و اين ۳۵۰ نفر در سه حوزه مختلف بازي هاي موبايلي، نرم افزارهاي موبايلي و انيميشن به رقابت توليد و محتوا پرداختند؛ويژگي اين رقابت ها در اين بود که اين تيم ها قبل از رقابت از سوژه هاي رقابت مطلع نبودند و در واقع بعد از شروع ماراتن از سوژه مورد نظر مطلع شدند و بعد رقابت کردند.
 
 
وي با اشاره به دستاوردهاي اين رويداد ديجيتالي و مجازي عنوان کرد: حدود ۸۰ محصول موفق از رويداد اول استخراج شد که برخي از آن ها مثل بازي هاي موبايلي، بيمارستان مجازي و... در فروشگاه هاي آنلاين يافت مي‌شود؛ سال ۹۸ تصميم گرفتيم اين رقابت در سراسر کشور برگزار شود؛ در حقيقت از نظر پهنه جغرافيايي و از نظر تعداد شرکت کنندگان اين اقدام گسترده شد.
 
مرحله نهايي دومين رويداد توليدمحتواي ديجيتال بسيج دوم و سوم مهرماه برگزار مي‌شود
 
معين با عنوان اين مطلب که مي توان ‌دومين رويداد را بزرگترين رويداد توليد محتوا در جهان معرفي کرد، گفت: در دومين رويداد سراسري توليد محتواي ديجتال بسيج  ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تيم به رقابت پرداختند، در اين رويداد ۱۰۰ تيم جزو تيم هاي برگزيده بودند تيم‌هايي که در حوزه بازي و انيميشن استاندارد لازم را از داورها دريافت کردند، ان شاالله در روزهاي پيش رو در تاريخ دوم و سوم مهرماه مرحله نهايي اين رويداد برگزار خواهد شد. تيم ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگي وليعصر(عج) حاضر و به رقابت خواهند پرداخت. لازم به ذکر است مجتمع وليعصر(عج) محوطه و فضاي باز و غير مسقفي دارد که ان شا الله با رعايت کامل شيوه نامه هاي بهداشتي اين ماراتن برگزار خواهد شد.
 
رئيس سازمان فضاي مجازي بسيج  اضافه کرد: در روز جمعه نيز مراسم تيم هاي برگزيده برگزاري مي شود و از ميان اين تيم ها برترين ها انتخاب مي شوند. محصولات تيم هاي برگزيده مورد حمايت قرار مي‌گيرد و استعدادهاي برتر هم بکارگيري خواهند شد.

 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg