کد مطلب: 204584
دانا گزارش مي‌دهد؛
اصلاح طلبان از چه چيزي فرار مي کنند؛ کانديداي اجاره‌اي يا پاسخگويي؟
تاریخ انتشار : 1399/10/27 13:01:52
نمایش : 1034
تصميم اصلاح طلبان به جدايي از دولت روحاني در شرايطي رخ داد که بسياري از کارشناسان و مردم اين جريان سياسي را مسئول عملکرد دولت دانسته و خواستار پاسخگويي آنها نسبت به اين حمايت هستند.

به گزارش هفت چشمه،  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حمايت تمام قد اصلاح طلبان از حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري سبب شد که وي به عنوان منتخب مردم، رئيس دولت و مسئول تشکيل کابينه شود.

در جريان حمايت هاي تبليغاتي اصلاح طلبان از روحاني کار تا آنجايي پيش رفت که براساس سناريوي از پيش طراحي شده گزينه هاي ديگري همچون اسحاق جهانگيري و مصطفي هاشمي طبا نيز با هدف اجماع به نفع روحاني از گردونه انتخابات کنار رفتند تا اين جريان سياسي به طور يکدست و بدون اختلاف تنها از يک گزينه آن هم حسن روحاني حمايت کند.

محمدرضا خاتمي، تنها چند روز مانده به انتخابات رياست جمهوري سال 96 در گفت و گويي ادعايي را مطرح کرد که تير خلاص بود و روحاني را به اين اطمينان رساند که اصلاح طلبان پشت وي خواهند بود و او را در ميدان رقابت تنها نخواهند گذاشت.

خاتمي در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود «ما تضمين روحاني خواهيم بود»»؛ او در پاسخ به اينکه چه تضميني براي همراهي دولت دوم روحاني و اصلاح‌طلبان وجود دارد گفت «آقاي روحاني اين ويژگي را در خود نشان داده که به افکار عمومي توجه دارد و قدرشناس جريان‌هاي سياسي و افکار عمومي است که به او قدرت داده‌اند. اين تضمين را خود ما بايد ايجاد کنيم. آقاي روحاني در دولت دومش دولت بهتر و کارآمدتري از دولت اول خواهد داشت، اعتقاد و باور به خودمان است که مي‌توانيم خواسته خودمان را محقق کنيم.»

اين اظهارات خاتمي به سرعت فضاي تبليغات انتخاباتي را تحت تاثير خود قرار داد و دليلي شد تا نزديکان به جريان اصلاحات بدون ترديد روحاني را گزينه مناسب براي رياست جمهوري قلمداد کنند.

پس از پايان رقابت هاي انتخاباتي کانديداي مورد حمايت اصلاح طلبان سکاندار دولت شد و حالا زمان آن بود که روحاني به عنوان يک گزينه سر به راه براي اصلاح طلبان نقش آفريني کند.

با گذشت چند سال از آغاز به کار دولت دوازدهم عملکرد دولت در حوزه هاي مختلف به ويژه اقتصادي انتقادهاي بسياري را برانگيخت.  آرام آرام صداي انتقادات بلندتر شد و طيف گسترده اي از کارشناسان و مردم را در بر گرفت.

مجلس يازدهم که اکثريت حامي دولت را شامل مي شد آرام آرام در برابر اقدامات دولت سکوت کرد و جايي براي دفاع و تمجيد از عملکرد دولت نمي ديد از همين رو با توجه به اينکه در انتهاي چهارسال مسئوليت خود بود تصميم به سکوت گرفت و در هيچ محفلي حاضر به پاسخگويي نسبت به عملکرد  دولت مورد حمايت خود نشد.

اين مقدمه اي شد تا آرام آرام اصلاح طلبان نسبت به حمايت خود از حسن روحاني سکوت کرده و حرکت چراغ خاموش را پيش گرفته و راه خود را از دولت جدا کنند.

اصلاح طلبان و ماجراي «کي بود؟ کي بود؟ من نبودم!»

از ماه هاي پاياني سال 98 و عملکرد غيرقابل قبول دولت در مقابله با اين ويروس کرونا، صداي اعتراض همه از جمله اصلاح طلبان بلند شد؛ اوضاع به هم ريخته قيمت ها از بازار خودرو تا مسکن و اقلام ضروري و اساسي مورد استفاده مردم، آشفتگي بورس و متضرر شدن بسياري در اين بازار، رانت گسترده در دريافت ارز دولتي و به خصوص عملکرد دولت در حوزه سياست خارجي دست به دست هم داد تا اصلاح طلبان بر آن شوند تا خط خود را از دولت جدا کرده و به قول معروف نداي «کي بود کي بود من نبودم» سر دهند.

تصميم اصلاح طلبان به جدايي از دولت روحاني در شرايطي رخ داد که بسياري از کارشناسان و مردم اين جريان سياسي را مسئول عملکرد دولت دانسته و خواستار پاسخگويي آنها نسبت به اين حمايت شدند.

اصلاح طلبان براي حفظ حيات سياسي خود اما تنها به جدايي از مسير دولت بسنده نکرده و زبان به اعتراف باز کردند.

صادق خرازي در ششمين مجمع عمومي حزب نداي ايرانيان که روز گذشته برگزار شد و چهره هايي همچون عباس آخوندي وزير سابق راه و شهرسازي دولت روحاني و محمدرضا عارف در آن حضور داشتند گفت:  اکنون شما در آستانه انتخابات هستيد اردوگاه به هم ريخته اصلاحيون را ببينيد  و بنگريد که فاتحان روز بدر و حنين امروز در پي غرامت خواهي هاي گستاخانه و جسورانه بدر چگونه يک ملت را به زبوني و بدبختي کشاندند گويا تاريخ هر لحظه تکرار مي شود.

 




وي با انتقاد از رئيس جمهور اجاره اي اصلاح طلبان نسبت به پاسخگويي گفته است در يک کلام اصلاحات فاقد استراتژي تاک تيک و هدف و مباني فکري است به همين جهت است که رئيس جمهورش اجاره اي ميشود و وزرايش در اوج قدرت مست و مستور هستند و در وقت پاسخگويي بي پاسخ ! شما يک اصلاح طلب را نمي توانيد ببينيد که بتوانند سرش را جلوي مردم با افتخار بالا بگيرد.


خرازي در جمع حزب نداي ايرانيان گفت ما اشتباه کرديم بايد بپذيريم که اشتباه کرديم و توبه کنيم از رئيس‌جمهور اجاره‌اي که داشتيم و نتيجه اشتباه ماه غلط ما اين کشور است که امروز به وجود آورديم؛ ما در اردوگاه مان چه اتفاقي افتاد که گفتيم کليد دستمان است فردايي که کليد دستمان بود شروع کرديم بدترين اهانت‌ها را به شخص اول کشور کرديم!

روزنامه شرق رسانه اصلي طيف اصلاح طلب نيز در صفحه اصلي خود  با تيتر «منع استفاده از نامزد عاريه اي» بر اعتراف اصلاح طلبان به خطاي استراتژيک صحه گذاشت. حال اما بزرگان اصلاحات بايد پاسخگوي مسير 8 ساله کشور مسيري که با حمايت از حسن روحاني رقم زدند باشند.

اما به واقع اصلاحات از چه چيزي فرار مي کند؟!

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg