کد مطلب: 204690
پورشيب: در مجموعه کاراته وطن‌فروش و خائن نداريم/ به مسابقه و تمرين اعتياد دارم
تاریخ انتشار : 1399/12/10 12:53:05
نمایش : 1085
کاپيتان تيم ملي کاراته با ابراز رضايت از شرايط فدراسيون کاراته تأکيد کرد، مجموعه اين رشته ورزشي در کشورمان وطن‌فروش و خائن ندارد.

به گزارش هفت چشمه؛ ذبيح‌الله پورشيب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم، درباره برگزاري هفتمين مرحله اردوي تيم ملي کاراته اظهار داشت: خدا را شکر مرحله هفتم اردو نيز با انجام تمرينات خوب زير نظر کادر فني به پايان رسيد. در اين اردو تمرينات بابرنامه‌اي را انجام داديم و تيم ما منسجم بود و پس از پايان اين اردو منسجم‌تر شد. هر چه به مسابقات نزديک‌تر مي‌شويم، تمرينات‌مان جدي‌تر مي‌شود و شرايط‌مان از لحاظ بدني و روحي و رواني عالي است.

وي درباره شرايط خود هم تصريح کرد: من در اين مدت خوب تمرين کردم و تمام تلاش و انرژي‌ام را مي‌گذارم تا در مسابقات پيش رو نتايج دلخواه را به دست بياورم. اولين رويداد ما نيز کاراته وان ترکيه است و قرار است در حال حاضر اين مسابقات برگزار شود. حضور در کاراته وان ترکيه براي کسب آمادگي روحي و رواني بيشتر براي حضور در کاراته وان مراکش است که اين رويداد براي ما خيلي مهم است. کاراته وان ترکيه با توجه به دوري يک ساله از مسابقات مي‌تواند محک خوبي براي ما باشد.

کاپيتان تيم ملي کاراته با اشاره به دلتنگي ملي‌پوشان براي حضور در مسابقات رسمي گفت: به شخصه چندين سال است که در سطح اول کاراته دنيا مبارزه مي‌کنم و حضور دوباره در مسابقات فارغ از هر نتيجه‌اي لذت‌بخش است. براي يک مبارز سخت‌ترين چيز اين است که آماده مبارزه باشد، اما مبارزه نکند. به شخصه به مبارزه و تمرين اعتياد دارم و هميشه احتياط را کنار گذاشته‌ام. همه مي‌دانند که هيچ وقت در تمرينات غيبت نمي‌کنم و کم نمي‌گذارم.

پورشيب خاطر نشان کرد: يک کارمند اداري نيز در طول سال براي استراحت و ريکاوري به مسافرت مي‌رود، اما 15 سال است که عضو تيم ملي هستم  و حتي يک هفته نيز مرخصي نگرفتم. فکر مي‌کنم اين يک رکورد براي يک ورزشکار ملي‌پوش در تاريخ باشد. نمي‌گويم کار خوبي است، اما با آسيب‌ديدگي نيز تمرين کردم و هميشه اعتقاد داشتم تا زماني که دو پا و دو دست دارم، تلاش مي‌کنم از آنها استفاده کنم.

وي راجع به انتقاداتش به برگزاري مسابقات سوپر ليگ کاراته گفت: در ابتدا بايد از فدراسيون کاراته براي تلاش و فراهم کردن شرايط برگزاري مسابقات سوپر ليگ تشکر و قدرداني کنم. با توجه به اينکه در طول يک سال اخير هيچ مسابقه داخلي نداشتيم، برگزاري مسابقات سوپر ليگ براي همه جذاب بود. بچه‌هاي تيم ملي با وجود اينکه مسابقات سوپر ليگ محک جدي براي ما نبود، اما به حضور در اين رقابت‌ها و قرار گرفتن در جو مسابقات نياز داشتند.

دارنده دو مدال برنز جهان افزود: از طرفي کاراته‌کاهاي زيادي منتظر برگزاري يک مسابقه و رقابت بودند و فدراسيون با تلاش زياد شرايط برگزاري سوپر ليگ را فراهم کرد و  ما قدردان آنها هستيم که با برگزاري مسابقات انرژي دوباره‌اي به کاراته تزريق کردند. مسئولان سازمان ليگ نيز حرکاتي براي خوب برگزار کردن ليگ انجام داده بودند، اما متأسفانه شرايطي به وجود آمد که مشخص کرد مسئول سازمان ليگ هنوز تجربه کافي ندارند که از گذشته درس بگيرند. در سالن کبکانيان ما جاي گرم کردن نداشتيم که اصل کار يک ورزشکار براي حضور در تاتامي است.

پورشيب يادآور شد: اگر ورزشکار بدون گرم کردن آسيب ببيند، مسئول سازمان ليگ پاسخگو خواهد بود؟ در حين مسابقات نيز اتفاقاتي افتاد که جالب نبود و به خاطر يک مسابقه در حالي که روي تاتامي ديگر مبارزه بود، جريان برق قسمتي از سالن را قطع کردند و عين خيال‌شان هم نبود! اين اتفاق به بازيکناني که روي تاتامي ديگر در حال مبارزه بودند، بي‌احترامي بود. کاراته بايد سالن اختصاصي داشته باشد و مسئولان ورزش کشور بايد اين سالن را در اختيار کاراته با توجه به جمعيت زياد اين رشته بگذارند. ما همه جوره از مسئولان ورزش کشور خواهش کرديم و اميدوارم مسئولان ورزش اين را ببينيد که ما هر سال خانه به دوش هستيم و در يک سالن مسابقات خود را برگزار مي‌کنيم. اتفاقي که در شأن، شخصيت و احترام کاراته نيست.

دارنده يک طلا و يک برنز بازي‌هاي آسيايي در واکنش به انتقادات به عملکرد طباطبايي گفت: کاري به حواشي ندارم و هيچ وقت اهل حواشي نبودم و تلاش کردم هميشه واقعيت‌ها را بگويم. طباطبايي در اين مدت تلاش زيادي را انجام و امکانات مناسبي را فراهم کرده است و انصاف نيست که بگويم طباطبايي در اين مدت تأثير نداشته است، بلکه تأثير زيادي روي نتايج ما داشته است. از زمان حضور ايشان تمام بازيکنان در آرامش هستند و اين آرامش در کادر فني و بازيکنان قابل مشاهده است. خدا را شکر در حال حاضر فدراسيون ما فدراسيون سالمي است.

وي در پايان به تسنيم اظهار داشت: طباطبايي انساني شريف، درستکار و خوش اخلاق است و همه کاراته‌کاها ايشان را دوست دارند و قطعاً اگر ضعفي بود ما مي‌گفتيم. با وجود شرايط سخت، رئيس فدراسيون کاراته در حال مديريت شرايط است و من از طرف خودم و بازيکنان قدردان ايشان هستم. کاراته در مسير موفقيت قرار گرفته است و نبايد با توجه به زحمات زيادي که کشيديم از اين مسير خارج شويم. خدا را شکر در حال حاضر در مجموعه کاراته آدم وطن‌فروش و خيانتکار نمي‌بينيم. تمام رؤساي قبلي آدم‌هاي خوبي بودند و براي‌شان احترام زيادي قائلم، اما طباطبايي تلاش بيشتري انجام مي‌دهد و توانسته در حد شأن و منزلت تيم ملي با بچه‌ها رفتار کند.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg