کد مطلب: 204702
ايزدخواه در گفت‌وگو با دانا:
کتمان عملکرد ارزي دولت دخل و تصرفي در اصل ماجرا ندارد/ عملکرد دولت در بازار ارز مانند عملکردش در بورس بود
تاریخ انتشار : 1399/12/13 11:55:59
نمایش : 939
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: آقاي واعظي واقعيت عملکرد دولت را آگاهانه يا ناآگاهانه به زبان آورده است و تکذيبيه بعدي آن چندان دخل و تصرفي در اصل عملکرد دولت نخواهد داشت.

به گزارش هفت چشمه، «روح الله ايزدخواه»، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه آقاي روحاني بارها گفتند که اگر اراده کنيم مي توانيم در طول يک هفته قيمت دلار را روي هر قيمتي ثابت کنيم گفت: براساس مولفه هاي اقتصادي کشور ما، دولت بدون شک در قيمت گذاري هاي ارز دخيل و موثر است.

وي با اشاره به تکذيب اظهارات محمود واعظي ادامه داد: کتمان يک عمل به حرف و تکذيبيه نيست، فرآيندهاي اقتصادي نشان مي دهد که عملکرد دولت در حوزه ارز و دلار چگونه بوده است.

ايزدخواه با اشاره به اينکه دولت در تعيين قيمت ارز يا دخيل بوده و يا حداقل موثر بوده است تصريح کرد: نوسانات قيمت ارز متاثر از رفتار دولت بود همانطور که دولت با عملکرد مشخص خود وضعيت بورس را دچار تلاطم هاي غيرقابل جبران کرد.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه دولت در هجوم بي قاعده و بي منطق مردم به بازار بورس دخيل و مقصر بود تاکيد کرد: از شخص آقاي رئيس جمهور تا ديگران در دولت مستقيم از مردم دعوت کردند که در بازار بورس سرمايه گذاري کنيد حالا که اين اقدام غير منطقي با شکست مواجه شده است آقايان دولتي عملکرد خود را کتمان مي کنند و مي گويند ما نگفتيم بورس همين است و ريسک دارد.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه هر چقدر به دولت گفتيم که دعوت مردم به بورس منطقي نيست ما را متهم مي کردند که کام مردم را تلخ نکنيم و اجازه دهيد مردم خوش باشند گفت: مصداق اين رفتار دولت در بازار ارز هم اتفاق افتاد، دولت خودش قيمت ارز را گرفتار نوسان کرد و با وجود اينکه رئيس دفتر رئيس جمهور رسما به آن اعتراف کرده باز هم حرف و عمل خودشان را تکذيب مي کنند.

ايزدخواه با بيان اينکه اگر فضاي اقتصادي کشور را رصد کنيم خواهيم ديد که دولت در نوسانات ارزي دخيل بوده و نيازي به کتمان آن نيست تاکيد کرد: البته دولت اگر بخواهد مي تواند شرايط را مديريت کند زيرا براي مديريت بازار به اندازه کافي از اختيار برخوردار است و دستش باز است همچنان که کالاهاي انبار شده در گمرک در طول يک هفته ترخيص شد.

نماينده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: آقاي واعظي واقعيت عملکرد دولت را آگاهانه يا ناآگاهانه به زبان آورده است و تکذيبيه بعدي آن چندان دخل و تصرفي در اصل عملکرد دولت نخواهد داشت.

 

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg