کد مطلب: 204706
سردار سليماني در مجمع عمومي جبهه مردمي اقتصاد مقاومتي:
اقتصاد مقاومتي به دور از ديوان‌سالاري اشتغال زاست/بايد براي فرهنگ کار و توليد برنامه داشته باشيم
تاریخ انتشار : 1399/12/14 13:08:20
نمایش : 988
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: کار و توليد جز مولفه هاي اصلي کشور و مردم ماست که بايد براي آن برنامه جدي داشته باشيم.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سردار غلامرضا سليماني، رئيس سازمان بسيج مستضعفين صبح امروز در چهارمين مجمع عمومي جبهه مردمي اقتصاد مقاومتي با بيان اينکه ما يک فرهنگ غني اسلامي داريم که در آن مباني فکري روشني براي جهاد اقتصادي وجود دارد گفت: ما توانستيم با هدايت هاي امام راحل در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن که مي گفت جمهوري اسلامي سه ماه و بعد گفتن شش ماه و بعد گفتن يک سال ديگر دوام مي اورد با حضور مردم ايستادگي کنند و شرايطي فراهم کردن هر کسي از هر صنف و جغرافيايي در ميدان دفاع مقدس حضور پيدا مي کرد.

وي با اشاره به اينکه در شهرهاي ما حجم عظيمي ساختمان دولتي ساخته مي شود ولي تاثيري در زندگي و معيشت مردم ندارند گفت:اينها بخشي از سفره مردم را مي بلعد، خسارت هايي که در اين زمينه از دوران دولت سازندگي وارد شد بسيار زياد بود تنها در دوره اي تلاش شد ديوارهاي اقتصادي بسته از بين برود.
 
سردار سليماني با بيان اينکه طبق فرموده رهبري مردم سالاري تنها به معناي حضور پاي صندوق راي نيست گفت: روزي که کارگزارن سازندگي سکان اداره کشور را در دست گرفتند فرمانده توسعه نبايد باعث له شدن مردم زير چرخ هاي توسعه شود اما سخنگوي کارگزاران گفت له شدن بخشي از مردم اجتناب ناپذير است يعني اين مدل حاصلي جز تبعيض و آسيب به اقتصاد و معيشت مردم نداشت.
 
سردار سليماني با اشاره به اينکه اگر به اقتصاد مقاومتي مثل سيل و زلزله نگاه کنيم و همه توانايي ها را به دور از ديوان سالاري ساماندهي کنيم به موفقيت مي رسيم عنوان کرد: اين کار مبتني بر توليد و ارايه خدمات است و آثار آن در کوتاه مدت مشاهده مي شود، سطح مردمي هم به سرعت از اين اقدام متاثر خواهد شد و هم اقتصاد دچار تحولات عظيم خواهد شد.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه ۲۴ هزار صندوق تعاوني مردمي در سطح کشور داريم گفت: توانايي اينکه هر جواني در کشور خواستار شغل باشد آمادگي داريم آموزش هاي لازم را ارائه دهيم .
 
‌وي با اشاره به اينکه حمايت مي کنيم تا محصولات بدون خسارت به بازار مصرف داخلي و بين المللي وارد شود تصريح کرد: فرهنگ کار و توليد از مولفه هاي برجسته ماست بايد براي اين فرهنگ برنامه داشته باشيم تا يک جوان بعد از پايان درس تصور نکند کاري ندارد و بايد بيکار بچرخد.
وي با اشاره به اينکه تسهيلات براي ايجاد اشتغال مهم است اما کافي نيست تصريح کرد: صندوق هاي تعاوني هاي مردمي، خيرين با انگيزه و شبکه هاي ارتباط سرشاخه هاي اقتصادي با بازار ها مي توانند موجب اشتغال هايي شود که در محاسبات ما ديده نشده است. 
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه براي ما ملاک نيست يک فرد براي همکاري و مشارکت با بسيج چه جايگاهي دارد گفت:بسبج يک تشکل مردم محور است و سپاه خدمتگزار تشکيلات بسيج است.
سردار سليماني با بيان اينکه بايد در هر بخش بسيج يک مغز متفکر باشد گفت:بايد در روش ها با وحدت برسيم، بايد سال ۱۴۰۰ را براي يگ نهضت عمومي تعريف کنيم زيرا کار جزيره اي بخ نتيجه نخواهد رسيد مردم به سرعت پاي کار مي آيند.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه از سراسر کشور درآورد هاي لازم داريم گفت:امکان همکاري با دولت و مجلس و ساير بخش ها وجود دارد تا اقتصاد مقاومتي پياده شود و نسخه اي که نعلوم نيست اقتصاد ليبرال است يا اقتصاد ولنگاري در کشور جمع شود.
سردار سليماني با اشاره به اينکه رهبري فرمودند مهمترين اقدام ضد آمريکايي خدمت به مردم است خاطرنشان کرد: ما حاضريم حتي در استان ها و شهرستان ها وقت بگذاريم تا به نتيجه برسد، مردم فهميدند که هر چقدر بنشينند به اميد دستگاه ها به نتيجه اي نمي رسند.
وي با اشاره به اينکه دستگاه ها بايد وظايف خود را انجام دهند که نمي دهند گفت: بايد مردم در صحنه باشند و خودشان پاي کار باشند.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg