کد مطلب: 204888
فرزندآوري پويايي زندگي مشترک را بالا مي‌برد
تاریخ انتشار : 1400/03/04 09:16:51
نمایش : 982
روانشناس و مشاور خانواده گفت: آمدن و بودن فرزند در زندگي مشترک، اميد به زندگي افراد را بالا مي‌برد و اين بالا رفتن اميد، پويايي در زندگي را افزايش مي‌دهد.
به گزارش هفت چشمه، فعال روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: آمدن و بودن فرزند در زندگي مشترک، اميد به زندگي افراد را بالا مي‌برد و اين بالا رفتن اميد، پويايي در زندگي را افزايش مي‌دهد.

وي با بيان اينکه تا قبل از آمدن فرزند زوجين به هر آنچه که بوده اکتفا مي‌کنند، اضافه کرد: وقتي فرزندي وارد زندگي شود پدر و مادر به دنبال تامين نياز فرزند تلاششان را مضاعف و کار بيشتري مي‌کنند تا درآمد خانواده را بالا ببرند.

اين مشاور خانواده ادامه داد: اين نوع تلاش به سبب آنکه هدف بزرگي به دنبال دارد و آن بالا بردن سطح و کيفيت اقتصادي کودک است براي افراد لذت‌بخش بوده و کاري است که حس خوبي را به والدين مي‌دهد.

فعال يادآور شد: در سنين ۳۱ تا ۶۰ سالگي سال‌هايي هستند که به‌عنوان سال‌هاي زايندگي در مقابل رکود مطرح هستند و اين زايندگي هم به فرزندآوري افراد و هم خروج از رکود که همان کار کردن و پويايي بيشتر است اشاره دارد.

اين روانشناس گفت: اگر افراد در سنين ياد شده اين دو فاکتور را داشته باشند، مي‌توان گفت اين‌ها افرادي هستند که احساس خوبي در ۳۱ تا ۶۰ سالگي دارند.

وي با اشاره به دوره بعد از ۶۰ سالگي تحت عنوان انسجام افراد در مقابل نااميدي ادامه داد: يعني اگر در خانواده صميميت وجود داشته باشد و به واسطه تلاش براي کار کردن بيشتر، فرد از ديگران مراقبت کرده باشد حس اطمينان خاطر به مرور زمان در شخصيت پدر و مادر شکل گرفته و حس کامل بودن دارند.

فعال يادآور شد: تلاش‌هاي دوران جواني براي فرزندآوري و  تلاش براي کسب روزي حلال در سال‌هاي بعد بسيار در شخصيت افراد موثر و آن را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

اين مشاور خانواده با اشاره به حديث پيامبر اسلام (ص) درخصوص افزايش روزي به واسطه تشکيل خانواده تاکيد کرد: اين حديث نيز به افزايش تلاش، اميد به زندگي و انسجام زوجين اشاره دارد و به دنبال آن ميزان اضطراب و افسردگي هم کاهش مي‌يابد.

وي خاطرنشان کرد: علي‌رغم دغدغه‌هاي روزمره‌اي که فرزندآوري دارد، آرامش خاطري را در شخصيت والدين جاري مي‌کند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg