کد مطلب: 205088
فوق تخصص قلب اطفال:
نارسايي قلبي در کودکان اکتسابي است/ سوراخ‌هاي بين بطني شايع‌ترين عارضه نوزادان
تاریخ انتشار : 1400/06/20 13:05:55
نمایش : 856
فوق تخصص قلب اطفال گفت: نارسايي قلبي در کودکان بيشتر به‌صورت اکتسابي است، يعني بعدازاينکه کودک به دنيا آمد به دليل زمينه مشکلات قلبي که دارد در دو يا سه ماه اول تولد منجر به نارسايي قلبي مي‌شود.
به گزارش هفت چشمه، نبي‌الله اسد پور فوق تخصص قلب اطفال در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: نارسايي قلبي در کودکان بيشتر به‌صورت اکتسابي است، يعني بعدازاينکه کودک به دنيا آمد به دليل زمينه مشکلات قلبي که دارد در دو يا سه ماه اول تولد منجر به نارسايي قلبي مي‌شود.

وي افزود: البته مواردي هم وجود دارد که کودک از همان ابتداي تولد به دليل بيماري‌هاي مادرزادي شديدي مثل تنگي شديد دريچه آئورت، تنگي شديد دريچه شريان ريوي و... که دارد دچار نارسايي‌هاي قلبي مي‌شود.

فوق تخصص قلب اطفال ادامه داد: نوع شايع‌تر نارسايي قلبي به دليل سوراخ‌هاي بين بطني، وجود رگ اضافه و سوراخ در هر قسمتي از قلب، ايجاد مي‌شود، نارسايي‌ها از حدود يک‌سالگي تا سه‌سالگي بعد از تولد ايجاد مي‌شود.

اسد پور عنوان کرد: نارسايي قلبي در کودکان علائمي دارد که ازجمله آن مي‌توان به کم‌خوني کودک اشاره کرد که باعث مي‌شود فشار ريه پايين بيايد و نارسايي ايجاد شود.

وي با اشاره به اينکه در دوران بارداري عمده مشکلات قلبي به‌ويژه معضلات پيچيده به‌خوبي تحمل مي‌شود و قلب دچار نارسايي نمي‌شود، گفت: ارتباطاتي که در دوره جنيني در قلب يک جنين وجود دارد مي‌تواند نارسايي‌هايي را جبران کند و بعد از تولد خود را نشان دهد.

فوق تخصص قلب اطفال افزود: يکي از عمده‌ترين مسائلي که در دوران جنيني باعث نارسايي قلبي در کودکان مي‌شود بيماري است که در آن موقعيت يکي از دريچه‌هاي قلب جابه‌جا مي‌شود که بايد مديريت شود.

اسد پور ادامه داد: ممکن است بتوان براي تنگي‌هاي دريچه‌اي در دوران جنيني کاري کرد ولي اقدام درماني بسياري سختي است که در چند مرکز درماني محدود در کشور صرفاً انجام مي‌شود.

وي عنوان کرد: اختلال شکل قلب يعني حالت معمول قلب به شکل ديگري تغيير کند.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg