کد مطلب: 205098
رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري:
درآمدهاي پايدار، لازمه توسعه پايدار شهري
تاریخ انتشار : 1400/06/27 10:25:34
نمایش : 1232
حسينعلي رضايي سرپيري گفت: يکي از مقوله هاي حائز اهميت در نيل به توسعه پايدار شهري، درآمدهاي پايدار مي باشد که نقش بسيار تاثيرگذار و تاثيرپذيري در برنامه ريزي فضايي-کالبدي شهرها دارد .
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ حسينعلي رضايي سرپيري رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري ضمن تبريک به کليه اعضاي منتخب شوراي اسلامي شهر فرخشهر با اشاره به ابقا عضويت دو نفر از اعضاي دوره پنجم شورا در دوره ششم گفت:  اعضاي شوراهاي اسلامي از تجربيات اعضاي دوره‌هاي قبل  استفاده نموده و با استفاده از تجربيات آنان،  بهترين عملکرد را در اين دوره رقم زده و از اين تجربيات بهره ببرند.
 
رضايي سرپيري افزود:  يکي از مقوله هاي حائز اهميت در نيل به توسعه پايدار شهري، درآمدهاي پايدار مي باشد که نقش بسيار تاثيرگذار و تاثيرپذيري در برنامه ريزي فضايي-کالبدي شهرها دارد بر همين اساس اعضاي شوراي اسلامي اين مهم را پياده سازي کنند.
 
وي با اشاره به رعايت قوانين و مقررات در اتخاذ تصميمات در صحن جلسات شورا گفت:  شوراهاي اسلامي بر مبناي پيشرفت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و نيازهاي هر منطقه شکل گرفته و مصوبات آنان در محدوده‌ مناطق خود اجرا مي‌شود لذا بايد کاربردي و اجرايي و برمبناي رعايت دقيق قانون و مقررات تصويب شود.



نظام اداره کشور همسو با نظام شورايي نيست

فرهاد رئيسي نماينده شوراي اسلامي استان در هيأت تطبيق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود : متاسفانه نظام اداره کشور همسو با نظام شورايي نيست و تا کنون اگر مشکلاتي را در بخش هاي مختلف شاهد هستيم ناشي از ديگاه متمرکزي  است که دولت داشته به گونه اي که مي خواهد همه امور به دست دولت انجام شود و از وجود شوراهاي اسلامي اين پارلمان هاي مردمي و محلي غافل مانده اند.
 
رئيسي دهکردي با اشاره به قوانين منسوخ شده شهرداري ها و شوراهاي اسلامي و عدم تصويب قانون جامع مديريت شهري خاطر نشان کرد:  اين قوانين مصوب دهه 1330 مي باشند و تا کنون تغييرات اندکي در آنها اعمال شده که متاسفانه گره اي از کار مردم را باز نکرده به عنوان مثال زمين هايي که در حريم شهرها وجود دارد مخازن شهري مي باشند اما شهرداري هيچ گونه تصرفي بر آنها نداشته که اين خود از معضلات است.

وي با اشاره به نقش شوراها در اصلاح قوانين گفت: شوراهاي اسلامي در حين فعاليت و خدمت رساني به مردم با خلاء هاي قانوني بسياري مواجه مي شود که مي طلبد موارد را جهت پيگيري از طريق شوراي عالي استانها  به شوراي اسلامي استان اعلام  کنند.
 
نماينده شوراي اسلامي استان در هيأت تطبيق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: شوراهاي اسلامي در کنار بحث هاي عمراني جزيي وارد مباحث کلي شده از جمله ايجاد محيط هاي نشاط آور شهري ، پياده محور  نمودن و ايجاد زيست شبانه در شهرها ، تدوين سند چشم انداز بيست ساله شهر ، تدوين برنامه 5 ساله شهر، ايجاد معبر فرهنگي جهت ورود توريست ، ايجاد درامد پايدار و ارزش افزوده در شهر ، جذب سرمايه گذار جهت خروج از بن بست شهر ها .
 
رئيسي دهکردي در پايان از معضلات انتقال آب در استان ابراز نگراني کرد و همکاري شوراهاي اسلامي جهت انعکاس نارضايتي مردمي از پروژه انتقال آب بهشت آب را خواستار شد.


 
مهم تريم آيتم براي پيشبرد برنامه هاي شوراي اسلامي استفاده از تجربيات نخبگان و پيش کسوتان شهر است

کريمي نژاد رئيس شوراي اسلامي شهر فرخشهر با اشاره به ترکيب متجانس اعضاي شوراي اسلامي شهر فرخشهر افزود: وجود پنج عضو جوان و استفاده از نيرو و شور و انرژي جواني از مهم ترين مزيت اين ترکيب مي باشد و ديگر مزيت حضور دو نفر از اعضاي دوره پنجم شورا در ترکيب دوره  ششم است که استفاده از تجربيات انان چراغ راه ساير اعضا مي باشد .
 
کريمي نژاد اذعان داشت: مهم تريم آيتم براي پيشبرد برنامه هاي شوراي اسلامي استفاده از تجربيات نخبگان و پيش کسوتان شهر مي باشد و اعضاي اين شورا اعتقاد بر اين اصل داشته که به كارگيري نيروهاي جوان و كارآمد با تاكيد بر تجربه گذشتگان راهگشاي مشکلات و گامي براي رسيدن به موفقيت است و با تاسي از اين مهم اولين صدمه را به خود و دومين را به مردم  نخواهيم زد.
 
وي ضمن ارائه گزارش يک ماهه از فعاليت شورا و برنامه هاي 4 ساله و چشم انداز شورا گفت:  مهم‌ترين آزمون و چالش پيش روي شورا، انتخاب شهردار است  و بايد تمامي جوانب را در اين امر مهم به دقت درنظر گرفت که خوشبختانه شوراي اسلامي شهر فرخشهر اين مهم را در فرجه زماني يک ماهه خود به اتمام رسانيد همچنين از اصلي ترين برنامه هاي شورا ايجاد تعامل با مسئولين ادارات مختلف است که تا کنون تقريبا هر هفته دو  مدير دستگاه اجرايي را ملاقات و تا کنون تعاملات خوبي را برقرار نموده ايم .
 
رئيس شوراي اسلامي شهر فرخشهر با اعلام نارضايتي از پروژه انتقال آب بهشت آب و پيشنهاد مکاتبه اي با نهاد رياست جمهوري بمنظور  حضور رياست محترم جمهوري به استان چهارمحال و بختياري و بررسي مشکلات و معضلات طرح ننگين بهشت آباد  از نزديک  را ارائه کرد.
 
وي در پايان افزود: انتظار مردم از شوراي جديد که جوان تر شده ،کار و انگيزه بيشتر مي باشد و اميدواريم در پايان ۴ سال شرمنده مردم نشويم.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg