کد مطلب: 205100
رهبر انقلاب در ديدار مدال‌آوران المپيک و پارالمپيک:
شما با قهرماني‌تان اثبات مي‌کنيد کارهاي به‌ظاهر نشدني، شدني است/ توصيه به مسئولان ورزشي براي بهبود معيشت ورزشکاران
تاریخ انتشار : 1400/06/27 14:43:10
نمایش : 813
رهبر معظم انقلاب در ديدار مدال‌آوران المپيک و پارالمپيک فرمودند: شما با قهرماني خودتان اثبات مي‌کنيد که کارهايي که به ظاهر نشدني است، در واقع شدني است. اين براي کشور ما خيلي آورده‌ي مهمي است. اين پيام براي دوران ما بسيار ارزشمند است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رهبرمعظم انقلاب اسلامي صبح امروز (شنبه) در ديدار مدال‌آوران بازي‌هاي المپيک و پارالمپيک توکيو، با قدرداني صميمانه از قهرمانان کشورمان گفتند: مهمترين پيام قهرماني ورزشکاران افتخارآفرين کشور در صحنه هاي بين المللي، امکان تحقق کارهاي به ظاهر نشدني و انتقال پيام ايستادگي و اميد و نشاط به جامعه و جوانان است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اين پيام را براي جامعه، آورده بسيار مهمي خواندند و افزودند: در حالي‌که دستگاههاي بسياري مشغول برنامه‌ريزي براي سلب اميد و نشاط از جامعه بويژه از جوانان هستند، قهرماني ورزشکاران ايراني، پيام اميد را به کل جامعه تزريق مي‌کند و اين موضوع بسيار ارزشمند است.

ايشان با اشاره به پيام‌هاي کوتاه تشکر خود بعد از قهرماني ورزشکاران، خاطر نشان کردند: بدانيد اين پيام‌ها از عمق جان است و قدر و اهميت حرکت شما را مي‌دانيم.

رهبر انقلاب با اشاره به قهرماني ورزشکاران با وجود برخي محدوديت‌ها، گفتند: اينکه با وجود اين محدوديت‌ها پرچم کشور بالا برده و سکوهاي جهاني فتح مي‌شود، نشان از اراده قوي و عزم راسخ است و اين عزم، اراده و قهرماني و اميدآفريني نه تنها در ورزش بلکه در عرصه‌هاي علم، فناوري، هنر و ادبيات نيز وجود دارد که يکي از وظايف مهم مسئولان نشان دادن صادقانه اين افتخارآفريني‌ها است.

ايشان در ادامه به نمونه‌هايي از قهرماني‌ها و مدال آوري‌هاي ناسالم در ورزش جهان اشاره کردند و افزودند: علاوه بر ناداوري‌ها، رشوه و زد و بندهاي سياسي و استفاده از مواد نيروزا، کسب مدال به‌واسطه وطن‌فروشي و خود فروشي نيز از نمونه‌هاي قهرمانيِ ناسالم است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تجلي ارزش‌هاي انساني و ديني و معنوي در کنار قهرماني را بسيار ارزشمند خواندند و با اشاره به نمونه‌هايي از اين موارد در رقابت‌هاي المپيک و پارالمپيک گفتند: نام‌گذاري کاروان ورزشي به نام شهيدان بويژه شهيد سليماني، اهداي مدال از طرف چند قهرمان به شهيدان خاص، استفاده از چفيه به‌عنوان نماد ايثار و مقاومت و سجده برآن، رعايت حجاب و پوشش بخصوص استفاده از چادر در پرچمداري کاروان، ابراز عشق و محبت به پرچم ايران، صحنه هاي نماز خواندن، درآغوش گرفتن حريف مغلوب و صحنه احترام تيم واليبال پارالمپيک به مادر شهيد بابايي، جلوه‌هايي از ارزش‌هاي اسلامي و معرّف هويت ملت ايران هستند.

ايشان تأکيد کردند: بانوان ورزشکار ايراني در اين رقابت‌ها ثابت کردند که حجاب اسلامي مانع درخشش در عرصه ورزش نيست همانگونه که اين موضوع را در عرصه‌هاي سياست و علم و مديريت نيز ثابت کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: حجاب ورزشکاران زن ايراني، راه را براي ورزشکاران زن کشورهاي اسلامي نيز هموار کرده است به‌گونه‌اي که اکنون بانوان ورزشکار بيش از ۱۰ کشور اسلامي، با رعايت حجاب در ميادين ورزشي حاضر مي‌شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي موضوع به رسميت نشناختن رژيم جنايتکار صهيونيستي در ميادين ورزشي را موضوعي بسيار مهم دانستند و گفتند: رژيم سفّاک، نسل‌کُش و نامشروع صهيونيستي تلاش دارد با حضور در ميدان‌هاي بين‌المللي ورزشي براي خود کسب مشروعيت کند و مستکبرين جهاني نيز به او کمک مي‌کنند اما مسئولان محترم ورزشي و ورزشکاران نبايد در اين حوزه، به هيچ وجه منفعل شوند.

ايشان با اشاره به اقدامات متقابل رژيم صهيونيستي و حاميانش براي محروم کردن ورزشکاران، تأکيد کردند: وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و دستگاههاي حقوقي بايد اين موضوع را از راههاي حقوقي دنبال و از ورزشکاران کشور و حتي ورزشکاران مسلمان ديگر کشورها همچون ورزشکار الجزايري که اخيراً محروم شد، حمايت کنند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ورزشکار سربلند ايراني نمي‌تواند بخاطر يک مدال با نماينده رژيم جنايتکار دست بدهد و عملاً او را به رسميت بشناسد، افزودند: اين موضوع سابقه دارد و در گذشته هم ورزشکاران کشورها از مسابقه با نمايندگان رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي امتناع مي‌کردند و بعد از مدتي هم آن رژيم از بين رفت و رژيم صهيونيستي نيز نابود خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي چند توصيه نيز به مسئولان ورزشي داشتند.

«کيفي‌سازي ورزش بين‌المللي و تکيه به اعزام ورزشکار در رشته‌هاي مدال آور»، «برنامه‌ريزي براي ارتقاء رتبه ايران در المپيک»، «تجليل از درخشش يک نشان ايراني پوشاک در المپيک و لزوم حمايت از توليدکنندگان تجهيزات ورزشي در داخل»، «توجه بيشتر به ورزش‌هاي اصيل ايراني همچون چوگان و استفاده از اين موقعيت براي جذب گردشگران خارجي»، «استفاده از مربيان ايراني تا جاي ممکن»، «رسيدگي جدي به مسائل و مشکلات کاري و معيشتي قهرمانان» و «ارتقاء عدالت ورزشي» جزو توصيه‌هاي رهبر انقلاب به مسئولان ورزش کشور بود.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، وزير ورزش و جوانان گزارشي از کاوران اعزامي ايران به بازي‌هاي المپيک و پارالمپيک، مدال‌هاي کسب‌شده و جايگاه کشورمان در اين رقابت‌ها بيان کرد.

همچنين خانم هاشميه متقيان قهرمان پارالمپيک در پرتاب نيزه و آقاي جواد فروغي قهرمان المپيک در تيراندازي، نکات و پيشنهادهايي درباره حمايت برابر از قهرمانان، توسعه فعاليتهاي فرهنگي در ورزش، و بومي‌سازي ورزش قهرماني بر اساس مناطق، بيان کردند.

 

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg