کد مطلب: 205176
امام جمعه موقت شهر اردل:
تکيه به توان داخلي از مهمترين راه هاي خنثي سازي تحريم هاست
تاریخ انتشار : 1400/07/30
نمایش : 685
امام جمعه موقت شهر اردل گفت:يکي از مهمترين راه هاي خنثي سازي تحريم ها تکيه به توان داخلي و عدم اعتماد به‌دشمن مي باشد.
به گزارش هفت چشمه، به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام مرتضي رحماني امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با تبريک هفته وحدت و ميلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام صادق(ع) گفت: وجود مقدس پيامبر اکرم (ص) و سبک زندگي آن حضرت براي شيعه و سني الگو و سرمشق بزرگي است که بايد در زندگي ما جاري و ساري شود.

رحماني تاکيد امام راحل به مساله وحدت را برگرفته از آيات قرآن و سيره پيامبر (ص) عنوان کرد و گفت: در قرآن کريم آيات بسياري بر ضرورت اتحاد، انسجام  و همدلي بين امت اسلامي تأکيد دارند.

وي اشاره به اينکه امام صادق (ع) يکي از بهترين الگوهاي وحدت و اتحاد در جامعه اسلامي است، افزود: ائمه چهارگانه اهل سنت به صورت مستقيم يا غيرمستقيم از شاگردان امام صادق (ع) بودند و در خصوص علم و تقواي حضرت جملات بسياري بيان کرده اند.

رحماني همچنين با بيان اينکه اتحاد بين مسلمانان در کشور به سادگي به دست نيامده است، اظهارداشت: براي اين اتحاد و همدلي بسيار هزينه پرداخت و خون ها ريخته شده است از اينرو بايد قدر آن را دانست و در حفظ و حراست از اين وحدت تلاش کرد.

تکيه به توان داخلي از مهمترين راه هاي خنثي سازي تحريم هاست

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل  با بيان اينکه خنثي سازي تحريم؛ اولويت اول در بازدارندگي اقتصادي است افزود: عدم اعتماد به‌دشمن ، اين رويکرد يک لازمه اجتناب‌ناپذير است که بايد به‌عنوان يک راهبرد دائمي مدّنظر دولتمردان دولت مردمي و انقلابي باشد. بر همين مبنا عدم اعتماد به‌وعده‌ها و قول‌هاي آمريکا و اروپاست. اين يک رويکرد اصلي است که به‌نوع نگاه و باور مسئولان بر مي‌گردد و در محاسبات و رفتارهاي آنان تاثير مي‌گذارد.

حجت الاسلام رحماني ادامه داد: دوم اعتماد و اتکاء به‌ظرفيتهاي داخل کشور ، واقعيت اين است که ايران عزيز دارايي‌هاي انساني و امکاناتي بيشماري دارد که بي‌بديل است و مهمترين آن وجود دهها هزار جوان مومن و انقلابي و وطن‌خواه است که به‌شعار راهبردي "ما مي‌توانيم" باور قلبي دارند  بايد به‌اين داشته‌هاي بي‌نظير خصوصا در عرصه اقتصاد توجه بيش از پيش شود

وي اظهار کرد:تجربه هاي سال‌هاي  پس از پيروزي انقلاب اسلامي بويژه دوران دفاع مقدس نشان داد که تکيه بر توان داخلي موفقيت هاي مختلفي در عرصه اقتصادي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي، دفاعي و نظامي براي کشور به همراه داشت.

رحماني با اشاره به اهميت مردمي بودن دولتمردان و توجه آنان به مشکلات جامعه، رويکرد آيت‌الله رئيسي را در همين راستا دانست و افزود: اين‌رويکرد سبب اميدبخشي در جامعه مي‌شود.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg