کد مطلب: 205311
اسماعيلي در گفت‌وگو با دانا:
اقتصاد کشور در چنگ مذاکرات وين نيست/ راهبرد ايران مذاکره با غرب، تعامل با شرقي و کشورهاي منطقه‌اي است
تاریخ انتشار : 1400/10/18 14:08:43
نمایش : 742
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: اقتصاد کشور در چنگ مذاکرات وين نيست و قرار نيست براي کشور در اتاق مذاکراتي که اروپايي ها دور ميز آن نشستند تصميم گيري شود.

به گزارش هفت  چشمه، «ولي اسماعيلي»، رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه تجربه 10 سال گذشته ايران در عرصه ديپلماسي نشان داد که نبايد مناسبات کشور و اقتصاد داخلي ايران را به يک اتحاديه يا يک کشور گره زد گفت: متاسفانه سرمايه کشور در طول 10 سال گذشته به اروپا و آمريکا و مذاکرات پيوند خورد و نتيجه آن بي تعهدي غرب نسبت به توافقي بود که خودش پاي آن را امضا کرده بود.

وي با اشاره به اينکه دولت سيزدهم به خوبي اين مهم را درک کرده و تجربه 10 سال گذشته را در راس تصميمات خود قرار داده است تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران در جريان مذاکرات تنها بنا دارد متناسب با قانون مصوب مجلس تحت عنوان اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها و همچنين تاکيدات رهبري مبني بر لغو کامل تحريم ها و راستي آزمايي غرب حرکت کند.

اسماعيلي با اشاره به اينکه قرار نيست تمام سرمايه و موجوديت کشور معطوف به غرب شود تاکيد کرد: دستگاه ديپلماسي به دنبال رايزني با کشورهاي شرقي و غربي براي تعاملات اقتصادي است علاوه بر آن در قالب پيمان شانگهاي و آپ هاي نفتي روابط خود را با کشورهاي شرقي نيز مستحکم خواهد کرد.

نماينده مردم گرمي در مجلس با اشاره به اينکه اقتصاد کشور در طول سالهاي اخير دچار آسيب جدي شد که از ناحيه اعتماد به غرب متوجه کشور شد ادامه داد: اقتصاد کشور در برابر تحريم هاي آمريکا آسيب ديد اما مجلس و دولت انقلابي به دنبال تنظيم راهبردهاي مشخص براي احقاق حقوق ملت هستند و از دستيابي به حق ايران ذره اي عقب نشيني نخواهند کرد.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اينکه ديپلمات هاي کشورمان در وين مذاکره با 1+4 را دنبال مي کنند اما به موازات آن اقدامات ديپلماسي و برنامه ريزي هاي داخلي نيز در حال دنبال شدن است گفت: اقتصاد کشور در چنگ مذاکرات وين نيست و قرار نيست براي کشور در اتاق مذاکراتي که اروپايي ها دور ميز آن نشستند تصميم گيري شود.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg