کد مطلب: 205321
کوچکي‌نژاد در گفت‌وگو با دانا:
توافق با چين فرمولي مجزا از روند مذاکرات است/ دوران ديپلماسي تک بعدي به پايان رسيده است
تاریخ انتشار : 1400/10/27 11:02:55
نمایش : 805
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: دوران ديپلماسي تک بعدي به پايان رسيده است و قرار نيست تمام مسائل داخلي به مذاکرات وين گره بخورد.

به گزارش هفت چشمه، «جبار کوچکي نژاد»، نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران در تلاش است تا از همه ظرفيت هاي بين المللي چه در عرصه منطقه و چه در بين کشورهاي فرامنطقه اي استفاده کند، عنوان کرد: دوران ديپلماسي تک بعدي به پايان رسيده است و قرار نيست تمام مسائل داخلي به مذاکرات وين گره بخورد.

وي با اشاره به اينکه ايران بايد روابط خود را با کشورهاي همسايه به خصوص کشورهاي شرق آسيا تقويت کند، تصريح کرد: از يک سو سوآپ گازي با کشورهايي همچون ارمنستان و آذربايجان و از سوي ديگر عضويت در پيمان شانگهاي نشان دهنده اهميت ديپلماسي منطقه‌اي براي دولت سيزدهم است؛ از سوي ديگر توافق با چين نشان مي‌دهد که دستگاه ديپلماسي از تمام ظرفيت‌هاي آسيايي در حال بهره برداري است، ضمن اينکه مذاکرات وين هم با قوت در حال دنبال شدن است.

کوچکي نژاد با اشاره به اينکه بدون شک توافق با چين فرمولي مجزا از روند مذاکرات است، ادامه داد: اروپايي‌ها همواره به دنبال تعمين منافع آمريکا بودند حتي منافع خود را از دست دادند تا همنوا با آمريکا باشند، بنابراين نمي توانند در جريان مذاکرات نيز مستقل عمل کنند، بلکه بايد تحت تاثير آمريکا و نفوذ صهيونيست ها تصميم گيري کنند.

نماينده مردم رشت با اشاره به اينکه البته به نظر مي رسد که در اين دوره از مذاکرات اروپايي ها تا حدودي نسبت به قبل منطقي تر شدند عنوان کرد: دست و پا زدن هاي رژيم صهيونيستي و تلاش براي فضاسازي و ايجاد اختلال در مذاکرات وين نشان مي دهد که همچنان به دنبال اين هستند که با قلدوري کار خود را پيش ببرند.

کوچکي نژاد با بيان اينکه توافق ايران و چين اثري در مذاکرات وين نخواهد گذاشت خاطرنشان کرد: ايران به دنبال آن است که از تمام ظرفيت هاي ديپلماسي بهره برداري کند از همين رو بدون اولويت بخشيدن به يک موضوع خاص تمام مسائل موجود را همزمان با هم پيش مي برد.

 

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg