کد مطلب: 215642
بايد نسبت به گسترش نفوذ ناتو فعال بود؛
رئيسي: بي‌ترديد تحريکات آمريکا باعث شکل‌گيري درگيري‌هاي اوکراين بوده/ تقويت هم‌کاري‌هاي متقابل، راه‌کار مقابله با تحريم‌هاي آمريکاست
تاریخ انتشار : 1401/04/02 11:30:59
نمایش : 550
رئيس جمهور در ديدار شامگاهي با وزير امور خارجه فدراسيون روسيه به ارائه نظراتي درباره مسائل مختلف راهبردي در منطقه و بحران اوکراين پرداخت.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي، رئيس جمهوري کشورمان شامگاه چهارشنبه در ديدار با سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه فدراسيون روسيه، ديدارها و گفتگوهاي مستمر روسا و مقامات ايران و روسيه را نشانه اراده جدي دو کشور براي شکل دادن به دوران جديدي از همکاري‌هاي راهبردي سودمند براي دو ملت از جمله در حوزه اقتصادي دانست.

رئيسي پس از گزارش وزير امور خارجه روسيه درباره آخرين وضعيت روند رو به گسترش همکاري‌هاي اقتصادي کشورش با جمهوري اسلامي ايران، گفت: تقويت همکاري‌ها و هماهنگي‌ها، راهکار موثري براي مقابله با تحريم و يکجانبه‌گرايي اقتصادي آمريکا عليه کشورهاي مستقل است.
 
رئيس جمهور همچنين پس از گزارش مبسوط وزيرخارجه روسيه از آخرين وضعيت ميداني در اوکراين، با تأکيد بر اهميت پايان يافتن هر چه سريع‌تر اين جنگ و آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي کمک به يافتن راه‌حل ديپلماتيک در اين رابطه، بيان داشت: ترديدي نيست که تحريکات آمريکا و ناتو عامل شکل‌گيري اين درگيري‌ها بوده است و لذا بايد نسبت به تلاش‌هايي که براي گسترش نفوذ ناتو در هر يک از مناطق جهان از جمله در غرب آسيا، قفقاز و آسياي مرکزي صورت مي‌گيرد، فعال بود.
 
رئيس جمهور همچنين بر اهميت همکاري کشورهاي همسايه در حوزه درياي خزر، بر ممنوعيت هر گونه حضور نظامي بيگانه در اين منطقه و به ويژه وضعيت استثنايي سواحل جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد.
 
وزير امور خارجه فدراسيون روسيه نيز در اين ديدار توضيحات مشروحي درباره ابعاد همکاري‌هاي تهران و مسکو ازجمله در حوزه اقتصادي، ارائه و بر آمادگي و علاقمندي کشورش براي ارتقاي سطح همکاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران به سطح راهبردي تأکيد کرد. وزير خارجه روسيه با اشاره به اهميت عضويت ايران در سازمان همکاري‌هاي اقتصادي شانگهاي، بر حمايت کشورش از گسترش نقش‌آفريني ايران در سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تصريح کرد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg