کد مطلب: 215649
حسيني:
آمريکا عامل جنگ در ۱۰۲ کشور است/ عملکرد موفق سياست خارجه کشور در يک سال گذشته
تاریخ انتشار : 1401/04/13 09:16:24
نمایش : 642
معاون پارلماني رئيس جمهوري با بيان اينکه در يک سال گذشته در حوزه‌هاي مختلف گام‌هاي مؤثري در کشور برداشته شده است گفت: در سياست خارجه يک زماني نگاه دولت تنها به غرب بود اما امروز نگاه دولت سيزدهم به همسايگان و کشورهاي منطقه است و روز به روز در حال پيشرفت و بهره‌برداري از موقعيت‌مان در منطقه هستيم.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيدمحمد حسيني معاون پارلماني رئيس جمهوري شامگاه يکشنبه، در مراسم هفته بازخواني و افشاي حقوق بشر آمريکايي که در مسجد امام حسن مجتبي(ع) ورامين برگزار شد، اظهار کرد: در مسير انقلاب، جوانان امروز ما بايد در صحنه باشند و در مقابل حربه هاي دشمنان بايستند تا اين انقلاب به دست صاحب اصلي اش حضرت ولي‌عصر(عج) برسد.

وي گفت: دولت با تمام توان در خدمت مردم است و شبانه روز تلاش مي کند تا با کاستي هايي که وجود دارد روز به روز شرايط بهتر شود و همانطور که مسؤولين در تلاش هستند تا مشکلات برطرف شود دشمنان و معاندين نظام اسلامي نيز در تلاش هستند و اين که از آمريکا سخن مي‌گوييم يک توهم نيست بلکه يک واقعيتي است که آنها از ابتداي انقلاب اسلامي کارشکني و مخالفت کردند و هنوز هم تلاش مي‌کنند تا به نظام اسلامي ضربه بزنند.

معاون پارلماني رئيس جمهوري افزود: جنايات آمريکا بيانگر ماهيت آمريکا است، از آن روزگاري که آمريکا شکل گرفت و سه قرن از آن مي گذرد که با کشتار بوميان و سرخ پوستان آمريکا کارش را شروع کرد و با شعارهايي همچون، ما تابع اخلاق و ارزش هاي انساني هستيم، مي‌خواهيم دموکراسي را به دنيا معرفي کنيم و مثل فانوسي در دريا هستيم که کشتي ها به چه سمت و سويي حرکت کنند، کار خود را ادامه دادند.

حسيني بيان کرد: وقتي کودتاي ۲۸ مرداد در ايران به وقوع پيوست و نيکسون معاون وقت آمريکا به ايران آمد، يکي از کارهايش اين بود که موسسه اي را تشکيل دهد تا انديشه آمريکايي را در ايران پرورش و انتقال دهد و همين روشن فکران و اساتيدي که در غرب تحصيل کرده بودند، مبلغين آنان در کشور شوند و اين طور است که آنان در نقاب اين گونه شعارهاي زيبا وارد شدند.

وي ضمن بيان اينکه آمريکا در هرجايي که پا مي گذارد و کشتار مي کند، به اسم توسعه دموکراسي انجام مي‌دهد، خاطرنشان کرد: آمريکا عامل جنگ در حدود ۱۰۲ کشور و کودتا در ۷۰ کشور جهان است، زماني که ژاپني ها در جنگ جهاني دوم تسليم شده بودند و ادعايي نداشتند، آنان را بمباران شيميايي کردند. آمريکا تنها کشوري است که سلاح شيميايي دارد و آن را بکار برده است، اما براي آنکه براي مردم دنيا قدرت نمايي کنند و بگويند ما اين توان را داريم دست به چنين اقداماتي مي‌زنند.

معاون پارلماني رئيس جمهوري ادامه داد: در فيلم هاي هاليوردي خودشان را مهربان، قدرتمند و شکست ناپذير جلوه مي‌دهند درحالي که اين‌گونه نيست اما خيلي ها باور مي‌کنند. آنان خودشان اعتراف کردند که بعد از جنگ جهاني تاکنون سابقه نداشته که کشوري به پايگاه آمريکايي حمله کند که اين اقدام هم در پي شهادت شهيد سليماني انجام شد تا بدانند امروز روز بزن در رو تمام شده است.

حسيني يادآور شد: آمريکايي که از ۳۰۰ سال قبل شکل گرفت هر چي مي‌بينيم جز ترور، تهاجم و بدبختي چيز ديگري براي کشورهاي دنيا نداشته که متأسفانه هنوز هم برخي ها به آنان دل بسته اند و چهره شيطان را بزک مي‌کنند. 

وي با اشاره به اينکه در همين ۱۲ تير جنايات بزرگي را آمريکا عليه ايران انجام داد، افزود: اگر براي يک زنداني ما در کشور اتفاقي بيفتد چه هياهويي را به راه مي اندازند درحالي که خود آمريکا بيشترين زنداني را دارد، آمريکا بيشترين ناهنجاري اجتماعي را دارند اما به گونه اي جلوه مي‌دهند که هيچ گونه مشکلي ندارند و گويا مشکل در ايران و کشورهاي منطقه است و آن وقت اين‌ها مي خواهند به ما درس انسانيت بدهند.

معاون پارلماني رئيس جمهوري تصريح کرد: سالانه ۴ هزار نفر در زندان هاي آمريکا مي ميرند اما صدايي در نمي‌آورند، هرچه در مورد جنايات آمريکا و مدعيان حقوق بشر بگوييم کم گفته ايم زيرا جنايات زيادي را انجام داده اند.

حسيني عنوان کرد: امروز در يک مبارزه سخت با نظام سلطه هستيم که بايد با اقتدار در مقابل آنان بايستيم و با روحيه جهادي و عزم و اراده اي که وجود دارد با وجود کاستي هاي موجود آينده روشني در پيش رو است.

وي گفت: اول انقلاب برخي ها پيش امام(ره) آمده بودند که کشور به بن بست رسيده است که امام(ره) فرمود شما خودتان به بن بست رسيده ايد، کشور امام زمان هرگز به بن بست نمي رسد، کشور ما الهام بخش است و در منطقه جبهه مقاومت مردانه و مقتدرانه در مقابل استکبار جهاني ايستاده است و صهيونيست ها را زمين گير کرده اند.

معاون پارلماني رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: در يکسال گذشته در حوزه هاي مختلف گام هاي مؤثري در کشور برداشته شده است و در سياست خارجه يک زماني نگاه دولت تنها به غرب بود اما امروز نگاه دولت سيزدهم به همسايگان و کشورهاي منطقه است و مي بينيد که روز به روز در حال پيشرفت و بهره برداري از موقعيت مان در منطقه هستيم و قطعا از انزوا خارج خواهيم شد.

حسيني با اشاره به سفرهاي دولت به شهرستان ها اظهار کرد: سفرهاي استاني دولت نمايشي نيست بلکه واقعيت است و بلافاصله‌ اعتبارات مصوبات تخصيص پيدا مي‌کند و اقدامات انجام مي‌‌گيرد.

وي در پايان گفت: اگر کساني که بخواهند به اعتقادات ما جسارت کنند قطعا بدانند مردماني همچون مردمان ديار ۱۵ خرداد در مقابل آنان خواهند ايستاد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg