کد مطلب: 245876
انگليس ۶ - ايران ۲؛
جام جهاني فوتبال| پنجه خونين «سه‌شير» بر صورت «يوز»؛ سنگين‌ترين شکست تاريخ تيم ملي!
تاریخ انتشار : 1401/08/30 21:20:15
نمایش : 628
ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال انگلستان و ايران با شکست سنگين ملي‌پوشان کشورمان پايان يافت.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري دانا از دوحه؛ تيم‌هاي ملي فوتبال انگلستان و ايران در چارچوب نخستين بازي گروه B رقابت‌هاي جام جهاني ۲۰۲۲ فوتبال، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه بين‌المللي خليفه قطر در برابر يک‌ديگر قرار گرفتند.

بازيکنان تيم ملي ايران با تصميم شگفتانه کارلوس کي‌روش، از همان ابتدا با ترکيب دفاعي و مشتمل بر حداقل ۸ بازيکن با قابليت‌هاي تدافعي مقابل سه‌شيرهايي قرار گرفتند که براي بردن جام جهاني به خانه، از همان ابتدا اشتهايي سيري ناپذير و ترکيبي بسيار هجومي و تکنيکي را در دستور کار قرار داده بودند.

نيمه نخست؛ يک تراژدي عجيب

دقايقي پس از سوت آغاز بازي روي يک حمله از سوي انگليسي‌ها، برخوردي بين سيدمجيد حسيني و علي‌رضا بيرانوند قرار گرفت که در اين برخورد سنگربان تيم ملي پس از حداقل ۱۰ دقيقه مداوا و معطلي، دچار شکستگي و ورم شديد از ناحيه بيني شد و جاي خود را به سيدحسين حسيني، دروازه‌بان تيم فوتبال استقلال داد.

در ادامه شدت حملات سه‌شيرها روي دروازه تيم ملي ايران افزايش يافت و بازيکنان تکنيکي انگليس مثل ساکا و بلينگ‌هام بارها نظم تدافعي تيم ملي را برهم زدند تا بالاخره نخستين گل اين تيم روي يک ضربه سر توسط بلينگ‌هام به ثمر رسيد. دقايقي پس از اين گل نوبت به ساکا رسيد تا مزد زحماتش را بگيرد و دروازه حسيني را به زيبايي باز کند.

در شرايطي که بازي به علت مصدوميت بيرانوند دقايق تلف شده زيادي داشت، بيش از ۱۴ دقيقه وقت اضافه توسط رافائل گراوس، داور برزيلي مسابقه درنظر گرفته شد که اين اوقات هم براي انگليسي‌ها يک گل به همراه داشت. استرلينگ روي از هم پاشيدگي تيم ملي دروازه را باز کرد و نيمه با نتيجه ۳ بر صفر پايان يافت.

نيمه دوم؛ مرگ رؤياي بازگشت

در نيمه دوم تيم ملي هم‌زمان ۳ تعويض انجام داد تا محمدحسين کنعاني‌زادگان، سعيد عزت‌اللهي و علي قلي‌زاده در همان دقيقه ۴۶ براي يوزها به زمين بيايند. تيم ملي در ۱۵ دقيقه ابتدايي اين نيمه فشار زيادي را متحمل نبود و قصد در پرس حريف داشت اما باز هم نوبت به ستاره تيم آرسنال رسيد تا ساکا دومين گل خود را هم مقابل تيم ملي به ثمر برساند.

پس از اين گل نوبت به مهدي ترابي رسيد تا توسط کي‌روش وارد زمين شود. دقايقي پس از اين تعويض مهدي طارمي روي پاس علي قلي‌زاده توانست يکي از گل‌هاي خورده را جبران کند اما بلافاصله مارکوس رشفورد که ۲ دقيقه بود به زمين آمده بود، توپ را براي بار پنجم درون دروازه حسيني کاشت.
 
 
در ادامه باز هم بازي مالکانه با تعداد پاس‌هاي بالا و مبتني بر بازي زميني در دستورکار شاگردان ساوت‌گيت قرار داشت و اين بار نوبت به جک گريليشي تازه به ميدان آمده رسيد تا دروازه سيدحسين حسيني را براي بار ششم باز کند. در دقيقه ۹۹ روي يک ضربه کرنر، جان استونز پيراهن مرتضي پورعلي‌گنجي را کشيد که در اين اتفاق کار به تصميم VAR رسيد و رافائل کلاوس رأي به پنالتي داد.
 
پشت اين ضربه مهدي طارمي ايستاد که آن را به گل تبديل کرد و بازي با نتيجه تحقيرآميز و عجيب ۶ بر ۲ بالاخره پس از ۱۰ دقيقه وقت اضافه در نيمه دوم پايان يافت.
 
در حالي که توسط مهدي تاج عنوان شده بود که کارلوس کي‌روش براي به ثمر رساندن نتايج آبرومندانه در جام جهاني به جاي دراگان اسکوچيچ به نيمکت تيم ملي رسيده، در نخستين بازي مرحله گروهي جام جهاني اين تيم ملي به بدترين نتيجه تاريخ فوتبال ايران در جام‌هاي جهاني دست يافت.
 
انگليس ۶
گل: جود بلينگ‌هام ۳۵ - بوکايو ساکا ۴۳ و ۶۲ - رحيم استرلينگ ۴۶ - مارکوس رشفورد ۷۱ - جک گريليش ۹۰

ايران ۲
گل: مهدي طارمي ۶۵ و ۹۹

ترکيب تيم ملي انگليس: جردن پيکفورد، کيران تريپيه، جان استونز، هري مگواير، لوک شاو، دکلان رايس، جود بلينگام، ميسون ماونت، باکايو ساکا، رحيم استرلينگ و هري کين.
 
ترکيب تيم ملي ايران: علي‌رضا بيرانوند (سيدحسين حسيني - ۱۷)، صادق محرمي، احسان حاجي‌صفي، ميلاد محمدي (مهدي ترابي - ۶۳)، علي‌رضا جهان‌بخش (علي قلي‌زاده - ۴۶)، مرتضي پورعلي‌گنجي، مهدي طارمي، روزبه چشمي (محمدحسين کنعاني‌زادگان - ۴۶)، علي کريمي (سعيد عزت‌اللهي - ۴۶)، سيدمجيد حسيني و احمد نوراللهي (سردار آزمون - ۷۵). 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg