کد مطلب: 256020
سردار شهيد کياني هرچگاني: دنبال روحانيت راستين باش
تاریخ انتشار : 1401/12/26
نمایش : 326
شهيد «اردشير غريب طاقانکي» فرمانده يگان دريايي "لشگر ۸ نجف اشرف" است که در عمليات کربلاي 4 به شهادت رسيد. او در بخشي از وصيت نامه خود مي نگارد: «و من کوچکتر از آن هستم که بتوانم براى کسى پيام دهم ولى ما رسالت و مسئوليتى بر گردن داريم و بايد آن رسالت و پيام خون شهدا را به گوش مردم برسانيم و سخن آنها را بگوييم.»
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ شهيد اردشير غريب طاقانکي، اول ارديبهشت۱۳۴۲ در روستاي قلعه تک از توابع شهرستان کيار به دنيا آمد. پدرش صفر کشاورز بود و مادرش مهري نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته علوم تجربي درس خواند. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. پنجم دي ۱۳۶۵با سمت فرمانده يگان دريايي لشگر۸ نجف اشرف در عمليات کربلاي ۴ بر اثر اصابت ترکش به گردن و صورت، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش قرار دارد. 
وصيت نامه شهيد اردشير غريب طاقانکي
بسم الله الرحمن الرحيم
وَلا تَقولوا لِمَن يُقتَلُ في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتٌ ۚ بَل أَحياءٌ وَلٰکِن لا تَشعُرونَ ﴿سوره بقره، آيه ۱۵۴﴾
و کسانى را که در راه خدا کشته مى شوند مرده نخوانيد، بلکه زنده اند ولى شما در نمى يابيد.

به نام الله و به نام کسى که اين هستى و زمين و آسمان را آفريد و به نام کسى که ما را از مشتى خاک آفريد و از روح خود برآن دميد و به نام آنکه ما را از نيستى به هستى آورده و به نام خداوند صالحين و شهدا و صديقين و به نام خداوند رب العالمين جل و جلاله سخن خود را شروع مي‌کنم.
با عرض سلام به يگانه منجى عالم بشريت آقا امام زمان (عج) و نائب برحقش امام امت و با سلام بر خانواده هاى شهدا، اسرا و مفقودين اين جنگ‌تحميلى و من کوچکتر از آن هستم که بتوانم براى کسى پيام بدهم ولى ما رسالتى و مسئوليتى بر گردن داريم و بايد آن رسالت و پيام خون شهدا را بر گوش مردم برسانيم وسخن آن‌ها را بگوييم و ما از خودمان چيزى نداريم.
آرى پدرم و مادرم و برادران و خواهران مهربانم هميشه شهداى اسلام از اول تاريخ تاکنون حرفشان لا اله الا الله حرف خدا بود و فقط به جرم اينکه مى خواستند بگويند که ما فقط خدا را آفريدگار هستى و جهان مي‌دانيم و همه چيز از آن اوست و براى اجراى حکم قوانين الهى مى جنگيم و اين همه امر خداست که مى فرمايد با کفار و مشرکين که بر عليه مسلمانان و يا سرزمين آن‌ها تجاوز کردند دفاع کنيد و آن‌ها را قطعه قطعه کنيد تا اينکه تسليم شوند و ما تکليفمان را بايد انجام دهيم تا بتوانيم حکم خداوند عزوجل را و فرمان ائمه عليهم السلام را جامع عمل بپوشانيم. انشاءالله و هر کس چنين شد در دو عالم رستگار مي‌باشد. چند کلمه با همشهريان و اقوام و دوستان و آشنايان خود متذکر مي‌شوم.
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ما لَکُمْ إِذا قيلَ لَکُمُ انْفِرُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَي الْأَرْضِ أَ رَضيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلاَّ قَليلٌ (قران کريم سوره توبه آيه ۳۸)  
اى کسانى که ايمان آورديد علت (جهت) چيست که، چون به شما امر شد که براى جهاد در راه دين بى درنگ آماده شويد، چون بارگرانى به خاک زمين دل بسته ايد آيا راضى به زندگى دنيا عوض حيات ابدى آخرت شديد در صورتى که متاع دنيا در برابر عالم آخرت اندک و ناچيز است.

پس اى پدر و مادر، خواهر و برادر ما که به يکتاى خدا و روز قيامت ايمان داريم بايد از اين سخن خدا نتيجه بگيريم که اين دنيا وسيله است براى آخرت، همانطور پيامبر اسلام (ص) فرمود: «الدنيا مزرعه الاخره» دنيا مثل يک مزرعه است براى محل کشت، و آخرت محل برداشت. پس کمى به خود بياييد و فکر آخرت خود باشيد پيش روى پيامبر اسلام و ائمه عليه السلام رو سفيد باشيم. انشاءالله مگر نه اين است که همه ما بايد از اين دنيا برويم پس چه بهتر است که با افتخار و پيروزى، که آنچه که امامان ما آرزو مى کردند که در راه خدا شهيد شوند را نصيب ما گردد و اين همه ۲۰سال ۵۰سال يا ۱۰۰سال نتيجه مرگ است اگر اين دنيا خوب بود پيامبر و امامان ما مى ماندند و زندگى مى کردند؛ پس ما هم بايد کوله پشتى خود را آماده سفر کنيم و بسوى هستى و آفريننده جهان برويم.

پدرم و مادرم و برادرانم من راه و هدف خود را پيدا کرده‌ام و هدف و مقصدم و همه چيزم را براى رضاى خدا مى گذارم و کار مي‌کنم و به امر خدا عمل مي‌کنم، ولى بدانيد که هر کسى درباره ما هر چه مي‌خواهد بگويد که چرا به جبهه آمد يا براى چه در جبهه ماند و حرف هايى از اين قبيل شما ناراحت نباشيد که شما همه فرزند و امانت خود را خوب پرورش داديد و در راه صحيح داده و خداوند انشاءالله اين امانت را قبول کند و در آخرت از همه شما به خصوص پدر بزرگوارم و مادر مهربانم و برادران ارجمندم و خواهران دلسوزم و دايى هاى مهربانم و اقوام و آشنايان و با کسانى که مدتى در منطقه بوديم حلاليت مي‌طلبم و بدى هاى ما را بخوبى خودتان ببخشيد. انشاءالله به اميد پيروزى حق برباطل
 
التماس دعا
من الله التوفيق و عليه التکلان اردشير غريب
۱۳۶۵/۹/۱۰
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg