کد مطلب: 138478
ايران 3- روسيه صفر؛ هشتمين پيروزي در ليگ جهاني
تاریخ انتشار : 1394/04/13 01:36:19
نمایش : 2886
تيم ملي واليبال ايران در نخستين ديدار خود مقابل روسيه با اقتدار به پيروزي رسيد تا هشتمين برد خود را در ليگ جهاني ثبت کند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، هفته هشتم ليگ جهاني واليبال از ساعت 21 امشب با برگزاري مسابقه واليبال بين تيم هاي ايران و روسيه آغاز شد. تيم ملي واليبال ايران پيش از اين با هفت برد و 15 امتياز بعد از آمريکا و لهستان در رده سوم جدول گروه B قرار داشت. روسيه هم بدون برد در قعر جدول بود. هر دو تيم به پيروزي در اين ديدار نياز داشتند. روسيه نمي‌خواست به دسته دوم ليگ جهاني سقوط کند و به دنبال پيروزي بر ايران بود. ايران هم براي حفظ شانس صعود خود به مرحله نهايي مسابقات بايد در دو بازي مقابل روسيه به پيروزي مي‌رسيد.
 
روسيه در شرايطي بحراني پا به تهران گذاشت. ورنوکوف سرمربي اين تيم بعد از 10 باخت متوالي در ليگ جهاني استعفا داد. کريمکين دستيارش جاي او را روي نيمکت گرفت. آن ها در اين مسابقه ميخايل‌اف مشهور را به دليل بيماري در اختيار نداشتند. در عوض موزرسکي ستاره سال هاي اخير واليبال جهان را بار ديگر به خدمت گرفته بودند.
 
سالن واليبال آزادي تهران از 2 ساعت قبل از مسابقه پر از تماشاگر شده بود. تماشاگران بعد از ورود تيم ملي واليبال به سالن و هنگام گرم کردن به شدت تيم ملي را تشويق کردند.
تيم ملي واليبال ايران با لباس سفيد مقابل آبي پوشان روسيه به ميدان رفت.
شهرام محمودي، ميلاد عبادي پور، ميرسعيد معروف، سيدمحمد موسوي، عادلا غلامي، مجتبي مرزاجانپور و مهدي مرندي ترکيب تيم ايران را در شروع ديدار تشکيل مي دادند. در روسيه هم موزرسکي، ولويچ، سيوژلف، ساوين، کولودينسکي، اسموليار و اوبموچف به ميدان رفتند.
 
ست نخست: 25-21 ايران
هيچ يک از دو تيم دوست نداشتند در اين ديدار بازنده باشند. هر دو تيم کار را محکم آغاز کردند. روسيه به کمک اسپک‌هاي خوب ساوين در چند امتياز ابتدايي پيش افتاد اما اين برتري زياد دوام نداشت. بازي هماهنگ تيم ملي واليبال با نمايش خيره کننده از ميرزاجانپور و دفاع جانانه سيد محمدموسوي ايران را پيش انداخت. روسيه در اين مسابقه از سرويس‌هاي ريسکي بهره مي‌برد و همين موضوع آمار اشتباه‌هاي اين تيم را افزايش مي‌داد. ايران با اختلاف چهار امتياز پيش افتاده بود. بر خلاف انتظارها موزرسکي از پست سرعتي به پشت خط رفته بود و با قامت بلندش به خوبي اسپک مي‌زد. بازي خوب سيوژيلف اختلاف امتيازها را کاهش داد.
وقتي اختلاف برتري ايران به عدد يک رسيد کواچ وقت استراحت گرفت. عادل غلامي مثل هميشه يکي از موثرترين مهره‌هاي تيم ايران بود. شاگردان کواچ روي سرعت و توپ‌هاي کوتاه خيلي بهتر از حريف بودند. در اين ست بالاخره امير غفور پس از چهار بازي به ميدان رفت. مهدوي هم به ميدان رفت تا دو تعويض تيم ايران کامل شود. مجتبي ميرزاجانپور با پروازهاي طلايي‌اش همچنان موفق ترين مهاجم تيم ايران بود. ملي‌پوشان ايران با اختلاف 2 امتياز برتري به پايان ست نخست نزديک مي شدند. تيم ملي واليبال ايران ست نخست بازي را 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.
 
ست دوم : 25 - 21 ايران
در آغاز ست دوم مسابقه هم برتري از آن تيم ايران بود. روسيه تقريبا با همين ترکيب بازيکنان قهرمان المپيک شده بود اما حالا در شرايط بحراني نمي‌توانست پاياپاي ايران پيش برود. آنها خيلي زود 3 امتياز عقب افتادند. اين برتري امتياز حاشيه امني را براي بازيکنان ايران پديد مي‌آورد. شهرام محمودي به خوبي با استفاده از دفاع روي تور حريف امتياز مي‌ساخت. ايران در توپ گيري بسيار بهتر از حريف کار مي کرد. عادل غلامي و محمود موسوي در پست سرعتي کاملا بر دفاع روي تور روسيه چيره شده بودند. در مقابل ساوين سعي داشت تا از کارهاي ترکيبي بيشترين بهره را ببرد. دريافت‌هاي صحيح و پاس‌هاي بي‌نقص معروف اجازه نمي‌داد تا دفاع روسيه کارايي لازم را داشته باشد.
شهرام محمودي ستاره تيم ايران در اين مسابقه بود. کريمکين سرمربي روس‌ها حرفي براي گفتن نداشت. اسپک‌هاي موزرسکي به راحتي دريافت مي‌شد. در ست دوم نيز روسيه حرفي براي گفتن نداشت. ملي پوشان ايران با امتياز 25 بر 21 ست دوم بازي را هم بردند.
ست سوم: 25- 21 ايران
روسيه هر چه در توان داشت براي برتري در آغاز ست سوم گذاشت. ولويچ و موزرسکي تلاش زيادي مي‌کردند تا با دفاع موثر مانع از عبور اسپک‌هاي تيم ايران شوند. در مقابل سرعتي‌هاي باهوش ايران هم بارها آنها جارا مي‌گذاشتند. موزرسکي با تمام توان اسپک مي‌زد اما در انتهاي زمين تيم ايران توسط عبادي پور دريافت مي‌شد. دو تيم پاياپاي پيش مي‌رفتند. شهرام محمودي يکي از بهترين شب‌هايش را پشت سر مي‌گذاشت. او از تمامي پاس‌هاي معروف امتياز مي‌ساخت. تماشاگران حاضر در سالن به پايکوبي مشغول بودند. بر خلاف بازي‌هاي قبل گوينده مدام از آن ها نمي‌خواست که با ايجاد سر و صدا براي حريف مشکل ساز شوند. ايران به تدريج در ست سوم هم برتري خود را بر حريف تحميل مي‌کرد. روسيه با اختلاف 3 امتياز وقت استراحت فني دوم در اين ست را واگذار کرد.
بازيکنان ايران در اين مسابقه يک نمايش خوب و منطقي و بي‌نقص ارائه دادند. عادل غلامي مثل هميشه يکي از بهترين‌هاي ايران بود که بدون نوسان بازي کرد و در مقابل آسمان خراش هاي روسيه پرواز هاي تماشايي داشت. دنيس بيريکوف هم براي روس‌ها به ميدان رفت. اگرچه او خوب سرويس مي‌زد اما نمي‌توانست روسيه را به بازي برگرداند. تيم ملي واليبال ايران با اقتدار ست سوم مسابقه را هم با امتياز 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.
بدين ترتيب تيم ملي واليبال ايران با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي ( 25-21، 25-21 و 25-21) پيروز اين ميدان شد. ملي پوشان ايران در آخرين بازي از دور مقدماتي اين مسابقات از ساعت 21 بايد براي چهارمين بار به مصاف روسيه بروند.
انتهاي پيام
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg