کد مطلب: 171436
«وليد فارس» مشاور ارشد ترامپ
دولت «ترامپ» کشورهاي منطقه را عليه ايران تقويت مي‌کند/ توافق هسته‌اي بازبيني خواهد شد
تاریخ انتشار : 1395/10/30
نمایش : 1588
مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئيس جمهور منتخب آمريکا از تصميم دولت او براي تقويت کشورهاي منطقه عليه ايران و بازبيني توافق هسته‌اي خبر داد.













 

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، «وليد فارِس» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئيس جمهور منتخب آمريکا در امور خاورميانه تاکيد کرد دولت جديد ايالات متحده – که 2 روز ديگر آغاز به کار خواهد داشت – از کشورهاي منطقه براي مقابله با گسترش قدرت جمهوري اسلامي ايران، حمايت و توافق هسته‌اي را بازبيني خواهد کرد.

فارِس طي پرسش و پاسخ ايميلي با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت دليل اصلي درپس بازبيني توافق هسته‌اي ايران آن است که ترامپ معتقد است برجام با ملاحظات امنيت ملي آمريکا منافات داشته و به ايران اجازه مي‌دهد آزادانه در عراق، سوريه، يمن و لبنان فعاليت کرده و با منافع شرکاي عرب ايالات متحده در منطقه مقابله کند.

وي تاکيد کرد: «ترامپ و دولت او بر روي اجراي آنچه که بايد در اين توافق حول سلاح‌هاي هسته‌اي اجرا مي‌شد، کار خواهند کرد...از طرف ديگر، آنها به کار بر روي اين توافق ادامه خواهند تا امنيت پايدار در عراق، سوريه و يمن و همچنين ثبات در لبنان را شامل شود؛ همچنين دوباره به کشورهاي عربي و شرکاي آنها مخصوصا امارات متحده عربي، عربستان سعودي، بحرين، اردن و مصر (از حمايت‌هاي آمريکا) اطمينان دهد.»

مشاور ارشد ترامپ در امور خاورميانه همچنين افزود: «ايران بايد اين اصلاحيه‌ها در توافق هسته‌اي را بپذيرد يا اينکه دولت آمريکا مجبور خواهد بود استراتژي‌هاي جايگزيني را براي حفاظت از امنيت ملي و شرکايش و کمک به منطقه جهت مقابله با توسعه ايران اتخاذ کند.»

فارِس ضمن اشاره به ملاقات‌هاي مکرر تيم انتقال قدرت ترامپ با سران و مقامات برجسته کشورهاي عربي تصريح کرد دولت ترامپ نگراني‌هاي کشورهاي عربي حول سياست‌هاي دولت «باراک اوباما» رئيس جمهور فعلي آمريکا و اتفاقاتي که در منطقه مي‌افتد را درک کرده و تلاش خواهد مي‌کند دوباره با آنها اعتمادسازي نمايد.

وي در پايان نوشت: «دولت ترامپ معتقد است دولت ايران با حضور نظامي در سوريه و عراق و همچنين کمک به حزب‌الله در لبنان يا شيعيان در يمن، سياست تهاجمي در منطقه بکار مي‌برد. تمام اين اقدامات به دولت ترامپ ثابت کرده که ايران نسبت به کشورهاي منطقه‌اي توسعه‌طلبي و خشونت را پيشه کرده است.»

انتهاي پيام/خ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg