کد مطلب: 171607
در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري
اجراي طرح امثال و حکم نوروز در تابلوي انديشه کودکان و نوجوانان
تاریخ انتشار : 1395/12/04 09:02:50
نمایش : 2068
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري از اجراي طرح امثال و حکم نوروز با اجراي نقش بر روي تابلوهاي مقوايي و هفت سين‌هاي خلاق در مراکز فرهنگي هنري کانون استان خبر داد.














به گزارش هفت چشمه، فرزاد رحيمي مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ از اجراي طرح امثال و حکم نوروز با اجراي نقش بر روي تابلوهاي مقوايي و هفت سين‌هاي خلاق در مراکز فرهنگي هنري کانون استان خبر داد.

وي بيان داشت: در اين طرح ضرب‌المثل‌هاي بهاري يا طنزهاي بهاري توسط مربيان مراکز استان انتخاب و به دبيرخانه اين طرح واقع در اداره کل کانون استان ارسال مي‌شود و پس از تاييد نهايي از سوي کارشناسان اين اداره طرح ها در مراکز کانون به اجرا در مي‌آيند.

رحيمي افزود: با توجه به ماهيت ادبي ضرب‌المثل‌ها در فرهنگ ايراني ضرب‌المثل‌هاي انتخاب شده با توجه به وجه تسميه آنها در فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف مورد بررسي قرار مي‌گيرند که قابليت‌هاي تصويرسازي، ضرب‌المثل‌هاي بومي، داستان‌هاي محلي ازجمله شاخص‌هاي انتخابي اين مثل‌ها است.

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري اضافه کرد: تهيه سبزه بهار توسط مرکز اردل و هفت سين‌هاي خلاق توسط مراکز فرهنگي هنري شماره ۲، شماره ۱، سامان و جونقان از برنامه‌هاي جنبي اين طرح است.

وي يادآور شد: سالي كه نكوست از بهارش پيداست، بزك نمير بهار مياد، كـُمبـُزه با خيار مياد، مثل ابر بهار، بعد از سي سال نوروز به شنبه افتاد و... از ضرب‌المثل‌هاي پيش‌بيني شده در اين طرح به شمار مي‌رود.

قرار است ۱۶ طرح از ضرب‌المثل‌هاي بهار در مقواهايي با ابعاد ۵۰ در ۷۰ با تکنيک‌هاي آزاد هنري به اجرا در آيد و در جشن بهارانه کانون در فروردين ماه ۹۶ به صورت نمايشگاهي مورد بازديد مدعوين قرار گيرد.

گفتني است اين نمايشگاه از ۱۵ الي ۳۱ فروردين ماه نيز براي عموم در محل فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي کانون واقع در ميدان ابوريحان جهت بازديد عموم برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg