کد مطلب: 172559
حجت الاسلام صديقي در نماز جمعه:
بودجه بايد در جهت حمايت از اقشار ضعيف جامعه باشد/ مجلس کم‌کاري‌ها را رصد کند
تاریخ انتشار : 1396/10/22 16:56:41
نمایش : 1381
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه بودجه بايد در جهت حمايت از اقشار ضعيف جامعه باشد، گفت: بايد مديريت کارآمد براي اشتغالزايي جوانان داشته باشيم و در اين راستا حرف و شعار ديگر کافي است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجت‌الاسلام کاظم صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران اظهار کرد: مسئله امروز، حادثه اغتشاشات اخير است که يک فتنه و يک توطئه خارجي به حساب مي‌آيد، فتنه چهره‌هاي منافق را آشکار مي‌کند و دوست و دشمن در بحران‌ها خود را نشان مي‌دهند و در اين فراز و نشيب‌ها است که گوهر افراد جامعه نمود پيدا مي‌کند.

وي ادامه داد: اين اغتشاشات به فرموده رهبري، عوامل بيروني دارد، سازمان‌يافته است و توطئه‌اي است که توسط شيطان بزرگ و رژيم صهيونيستي، ماه‌ها برنامه‌ريزي و مطالعه شده و با کمک قارون منطقه يعني عربستان سعودي در کشور ما پياده‌سازي شد.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: متأسفانه برخي در داخل به دنبال منزوي کردن شعارها و گفتمان‌هاي انقلابي هستند و ما بايد هميشه بيدار و هوشيار زندگي کنيم، چرا که دشمن قسم‌خورده‌اي که چشم ديدن دين خدا را ندارد و ۴۰ سال از اين نظام و انقلاب سيلي خورده است، قطعاً آرام نخواهد نشست.

صديقي تصريح کرد: اگر آمريکا بخواهد به واسطه جهالت و سردرگمي که بر اثر سيلي‌هايي که از جبهه مقاومت دريافت کرده است، هوس توطئه‌انگيزي ديگري داشته باشد، باز هم از ملت عاشقِ شهادت ايران، تودهني خواهد خورد.

وي اظهار کرد: تا زماني که ما هستيم، تا دين داريم، ارزش‌هاي ديني را مهم مي‌دانيم و تا شرف و استقلال حاصل شده از خون شهيدان وجود دارد و به آن اصرار داريم، دشمن عناد خود را روزافزون مي‌کند و اين هشداري است که انقلابي بمانيد و گفتمان‌هاي انقلابي را تقويت کنيد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه دولت نيروهاي انقلابي را از دستگاه‌هاي مختلف بيرون نکند، چرا که خود و کشور را دچار آسيب و ضرر خواهد کرد، گفت: ما بايد روحيه انقلابي‌گري را در جامعه ترويج دهيم و نمي‌توان با روحيه اشرافي، خلاءهاي مملکت را پر کرد.

صديقي گفت: اگر بخواهيم مروري به آنچه که باعث شد تا دشمن توطئه و در ايران اغتشاش و ناآرامي ايجاد کند، داشته باشيم، براي ما مفيد خواهد داد. به طور مثال بي‌توجهي ما به فرهنگ و مباحثي چون ايمان و شهادت سبب شده است که در جنگ اقتصادي و نرم فرهنگي که دشمن عليه ما به کار بسته است، تا حدي آسيب‌پذير باشيم.

وي ادامه داد: در مسئله بودجه ۹۷، مجلس بايد نکات بسياري را مورد عنايت قرار دهد، مجلس بايد اقتدار خودش را نشان دهد و رهرويِ راهِ شهيد مدرس باشد و به اوضاع مملکت اشراف داشته باشد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اينکه مجلس بايد کم‌کاري‌ها را رصد کند و دائماً آيينه‌ي وضعيت مردم باشد و نشان دهد که نماينده واقعي ملت است، گفت: مجلس بايد نشان دهد که نمي‌گذارد گراني‌ها و مشکلات اقتصادي، کمر مردم را خم کرده و زمينه نارضايتي‌ها را در جامعه فراهم آورد.

صديقي افزود: قانونگذاري يعني تسهيل امور، نه اينکه قانوني درست کنيم که کارها بيش از پيش پيچيده‌تر شود. روان‌سازي امور جاري و اداري از وظايف مجلس است و مجلس نبايد اين‌قدر دچار انفعال، نرمش و عقب‌نشيني شود.

وي تصريح کرد: در لايحه بودجه ۹۷ براي مسائل فرهنگي، بودجه قابل اعتنايي در نظر گرفته نشده است. در مسائل علمي، پيشرفت کشور منوط به تخصيص بودجه به اين حوزه است. بايد پيشرفت علمي داشته باشيم و در کنار آن، به حوزه‌هاي علميه هم توجه بيشتري کنيم، چرا که شرايط بودجه حوزه‌هاي علميه مناسب نيست.

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: بايد در بودجه، جهت حمايتي خود را از اقشار ضعيف، پابرهنه و مستضعف در کشور قرار دهيم و بايد کاري کنيم که اينها به نوايي برسند و نه اشراف مرفه بي‌درد.

صديقي خاطرنشان کرد: بايد مديريت کارآمد براي اشتغالزايي جوانان داشته باشيم و در اين راستا حرف و شعار ديگر کافي است، چرا که مردم منتظر اقدام و عمل هستند. بيکاري به همراه خود افسردگي، بيماري، خشونت و اغتشاش به همراه مي‌آورد و اينکه بگوييم براي اشتغالزايي، پول و بودجه در نظر گرفته‌ايم، ديگر کفايت نمي‌کند چرا که بايد با مديريت جهادي در اين مسئله کار کرد.

وي اظهار کرد: نکته ديگر اينکه بايد به مردم احترام گذاشت و به نوعي مسئله تحويل گرفتن مردم از جانب مسئولين است. شعارهاي غربي براي همه اقشار جامعه جالب نيست و متن ملت ايران، افرادي مؤمن به انقلاب و اسلام هستند که بايد در راستاي حل مطالبات و مشکلات آنها، حرف‌هايشان را شنيد و حل کرد؛ اگر توان حل اين مشکلات را نداريد، وعده‌هاي بيهوده هم به مردم ندهيد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: در اين اغتشاشات که طراحي دشمن بود، با دست داخلي‌ها به پايگاه‌هاي نماز جمعه، ادارات دولتي، بانک‌ها، منازل ائمه جمعه و برخي ديگر از مکان‌ها حمله شد که البته اينها کار ملت نيست و اقدامي ضد انقلاب و به دستور شيطان بزرگ صورت گرفته است.

صديقي با بيان اينکه مردم خيلي زود انزجار خودشان را از آشوبگران نشان داده و راهشان را جدا کردند، گفت: نيروي انتظامي در اين حوادث سنگ‌تمام گذاشت و ما شاهد بوديم که مأموران نيروي انتظامي در برخي نقاط کتک خوردند ولي آسيبي به مردم وارد نکردند که اين نشان از اقتدار، فرهنگ، شخصيت و عزت ما است و ما به نيروهاي مسلح خود مي‌باليم.

وي تصريح کرد: مردم هر زمان که مي‌دانند وقت حضور در صحنه است، با وجود اطلاع از مشکلات اقتصادي و وضعيت نامناسب معيشتي، به صحنه مي‌آيند، چرا که خود را صاحب اين نظام و انقلاب مي‌دانند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان با اشاره به عدم تعادل شخصيتي ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا خاطرنشان کرد: ترامپ گفته بود که مردم از حکومت مي‌ترسند، اما مردم نشان دادند که آنها صاحبان اصلي اين انقلاب هستند و حکومت را نگهداري مي‌کنند و هر جا که خطري بوده، اين مردم بودند که سينه سپر کردند و نشان دادند که براي حرف ترامپ و امثال او، ارزشي قائل نيستند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg