کد مطلب: 173491
سوت پايان!/ مستطيل هايي که هيچ گاه سبز نشدند!/ گرفتاري فوتبال بام ايران در آفسايد اعتبارات!
تاریخ انتشار : 1398/04/01 09:30:01
نمایش : 1335
ورزش فوتبال با وجود اينكه در استان چهارمحال وبختياري علاقه مندان بسيار زيادي دارد اما سالها است كه پيشرفتي نداشته و هر روز شاهد افول آن در استان هستيم كه مي طلبد، مسئولان و دست اندركاران، گامي اساسي براي پويايي دوباره اين ورزش در چهارمحال وبختياري بردارند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز ،فوتبال جزء ورزش هايي است که بيشتر مردم را درگير خود کرده و همواره طرفداران زيادي را به استاديوم مي کشاند.

در استان چهارمحال وبختياري  نيز اين رشته، جزء محبوب ترين و پرطرفدارترين ورزش ها  در ميان مردم است  و مي توان گفت که اين رشته ورزشي  در خون نوجوانان و جوانان اين منطقه ريشه دوانده است.

با وجود علاقه و استعدادهاي وافري که در ميان جوانان اين خطه وجود دارد، طي چند سال اخير  شاهد رکود اين ورزش در استان  بوده و اين افول در حال افزايش است.

در دهه ۶۰ و اوايل دهه هفتاد تيم هايي از استان   در رقابت هاي استاني   وکشوري  حضور داشتند  ولي اين روزها کمرنگ تر شده است.

ضعف مديريتي بعضي از باشگاه هاي فعال در سطح استان در استفاده از ظرفيت ها و نبود حامي مالي  يکي از عوامل  و  مشکلات فوتبال چهارمحال وبختياري  است.

عدم حمايت مالي  عامل اصلي عدم پيشرفت  فوتبال در چهارمحال وبختياري است
محمد رضا حيدري مربي باشگاه صنعتگران هفشجان در  گفتگو با  خبرنگار جهانبين نيوز در اين خصوص  گفت: چهارمحال وبختياري با وجود داشتن استعدادهاي بي شمار در زمينه فوتبال و فوتسال همواره از نبود حامي مالي رنج برده و اين عامل نيز در رکود اين دورشته  در استان، بسيار تاثير گذار بوده است.

وي اضافه کرد  : استان از نظر داشتن مربي باتجربه و تعداد بازيکن، مشکلي ندارد بلکه مشکل اصلي همان نبود حامي مالي است؛ زيرا تيم داري در سطح حرفه اي ، دسته يک يا حتي دسته 2، هزينه بالايي دارد.

عدم حضور  بخش  خصوصي در ورزش استان مانعي براي توسعه
دبيرکميته فوتسال استان   در اين رابطه به خبرنگار جهانبين نيوز گفت: مشکل اصلي فوتسال در استان  ، کمبود اسپانسر مالي در بخش خصوصي است که سالها است  فوتبال و فوتسال  از آن رنج مي برند.

جعفري بابيان اينکه چهارمحال وبختياري درزمينه فوتسال داراي استعدادهاي درخشاني است خاطرنشان کرد: فوتسال  استان، هميشه در رده هاي پايه موفق بوده و بازيکنان خوبي نيز تربيت شده اند ولي متاسفانه به دليل مشکلات فراوان و عدم حمايت مالي در رده بزرگسالان ، تيم هاي مطرح و قوي نداريم ، در نتيجه بازيکناني که در سطح بالايي هستند ، به ناچار به تيم هاي مطرح در استان هاي ديگر مي پيوندند.

وي  اضافه  کرد: بيشترين بازيکناني که به باشگاه هاي ديگر استان ها روي مي آورند، در سطح جوانان و بزرگسالان هستند؛ زيرا در اين سطح فاقد باشگاه معتبر و صاحب نام هستيم.

دبير کميته فوتسال استان نبود انگيزه را از ديگر دلايل عدم کسب موفقيت باشگاه ها در سطح حرفه اي دانست و عنوان کرد: نبودن انگيزه در کادر تيم ها و بازيکنان  باعث مي شود تلاش زيادي براي ارتقاء سطح کيفي  فوتسال در استان صورت نگيرد و نحوه عقد قرارداد بازيکنان به گونه اي است که بازيکناني که از لحاظ کيفي در سطح بالاتري هستند  به مرور دچار افت شده و   دوران حرفه يک بازيکن در مدت کوتاهي به پايان مي رسد.

وي به عدم تمايل حمايت از باشگاه ها پرداخت و افزود :  ضعف مديريتي باشگاه ها و نداشتن برنامه مالي شفاف باعث شده است که  تمايل چنداني براي حمايت از باشگاه ها وجود نداشته باشد.

توسعه ليگ هاي استاني پيش نياز حضور در سطح حرفه اي کشور است
مدير کل ورزش وجوانان استان چهارمحال وبختياري با بيان اينکه فوتبال سابقه اي قديمي در استان دارد به خبرگار جهانبين نيوز گفت: اگر شما به گذشته نگاه کنيد ، در فوتبال خيلي موفق عمل نکرده ايم، شايد در مقاطعي وضعيت بهتر بود . ولي در سال هاي گذشته وبه دليل عدم وجود صنايع مادر در استان  نتوانستيم جايگاه خوبي در کشور پيدا کنيم.

کريمي خاطر نشان کرد : خوشبختانه در حال حاضر شرايط فوتبال و فوتسال استان پيشرفت چشمگيري داشته  و جايگاه خود را پيدا کرده است .

وي با بيان اينکه  در اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال توسعه ي ليگ استاني هستيم اضافه کرد: متاسفانه در سطح کشوري موفق نبوده ايم ، خوشبختانه با اسپانسرهايي که شناسايي شد ، حمايت هاي اداره کل  و  هيئت فوتبال استان  انشاالله در سال آينده در ليگ دسته يک فوتسال و  ليگ دسته سوم فوتبال نمايندگاني را خواهيم داشت .

کريمي تاکيد کرد : با حمايت هايي که صورت خواهد گرفت و توسعه فوتبال و فوتسال استان اميدواريم خروجي   ليگ هاي استاني منجر به حضور موفق در سطح کشوري گردد.

مدير کل ورزش و جوانان در خصوص جذب اسپانسر براي حمايت از تيم هاي استان به خبرنگار جهانبين نيوز گفت: نشست هاي متعددي در اتاق بازرگاني با حضور معاون اسبق اقتصادي استاندار برگزار کرديم و با راه اندازي صنايع مادر دراستان مي توان شاهد اين بود که از ظرفيت هاي اين صنايع در بحث حمايتي از باشگاه ها استفاده کرد.

به گزارش جهانبين نيوز، مي توان نتيجه گرفت که دلايل رکود فوتبال استان  چهارمحال وبختياري ، نبود اسپانسر توانمند و ضعف مديريتي در باشگاه ها بوده است که نياز است مسئولان ورزشي و غير ورزشي استان براي رفع اين موانع گام اساسي بردارند؛ چرا که فوتبال  به عنوان پرطرفدارترين ورزش در کشور و استان، مي تواند مانع بسياري از انحرافات و کژروي هاي اجتماعي جوانان باشد.

گزارش از امير کيواني هفشجاني

انتهاي پيام/1027ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg