کد مطلب: 173592
دانا گزارش مي‌دهد؛
تغيير چهره محسوس دانه درشت ها در دادگاه‌ها؛ از پيشاني پينه بسته و ريش تا چادر/ متهماني که خود را پشت پوشش مذهبي مخفي مي کنند
تاریخ انتشار : 1398/06/26 09:24:04
نمایش : 1348
برخي از متهمان دانه درشت وقتي در دادگاه ها حضور يافتند به طور کل چهره شان تغيير کرد و با چادر و ريش بلند و حتي پيشاني پينه بسته در دادگاه ها ظاهر شدند درحالي که تا پيش از اين 180 درجه با اين ظاهر تفاوت چشم‌گير داشتند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پس از حضور «آيت الله ابراهيم رئيسي» در قوه قضائيه به عنوان رياست اين قوه موضوع نوع پوشش متهمان در دادگاه‌ها مورد بررسي قرار گرفت و اصلاح شد. در همين رابطه برخي از کاربران شبکه هاي اجتماعي انتقاد داشتند که چرا در جلسه رسيدگي به اتهامات برخي از افراد خصوصا خانم ها از پوشش اسلامي مانند چادر استفاده مي شود.

در واقع مطرح مي شد که چادر حجاب برتر زنان عفيف و با حياست و نبايد اين پوشش براي پوشاندن چهره مجرم و کلاهبردار مورد سوءاستفاده قرار گيرد.

رئيس قوه قضاييه در پاسخ به انتقادي در مورد پوشاندن چادر به متهمان زن که موجب زير سوال رفتن حجاب برتر مي شود نيز اظهار کرد: «بنده هم با شما هم‌نظر هستم و معتقدم متهمان زن لزوما نبايد چادر بپوشند بلکه مي توان ترتيباتي اتخاذ کرد که هر متهم زن با همان پوششي که به صورت عادي دارد منتها با رعايت شئونات، در دادگاه، دادسرا و زندان حضور يابد.»

اما حالا ديده مي شود که برخي از متهمان خود سعي مي کنند در دادگاه‌ها پوشش ديگري داشته باشند. در همين رابطه موارد مختلفي اتفاق افتاده است که به آنها اشاره مي کنيم.

متهمان خودرويي با پوشش چادر

 جلسه رسيدگي به اتهامات متهمان شرکت کيميا خودرو در حالي برگزار شد که پوشش متهمان زن اين پرونده با چادر مشکي در دادگاه حواشي را به دنبال داشت.حضور اين متهمان با پوشش چادر که از آن به عنوان مانعي در برابر رسانه ها استفاده کرده بودند باعث خشم شاکيان اين پرونده و مردم شده بود.

کاربران فضاي مجازي با تاکيد بر عزت حجاب برتر از مقامات مسئول در قوه قضاييه خواستند به نحوه پوشش اين متهمان رسيدگي کنند.

تصوير اول از جلسه دادگاهي است  که در ۲۹ خرداد برگزار شد و عکس دوم از دادگاهي که پس از  اظهار نظر آيت الله السلام رئيسي ،رئيس قوه قضاييه برگزار شد.

چادري شدن دختر مظلوم وزير سوژه شد 

نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات «شبنم نعمت‌زاده»، احمدرضا لشگري‌پور و شرکت توسعه دارويي رسا صبح دوشنبه ۲۵ شهريورماه در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي به رياست قاضي مسعودي‌مقام برگزار شد.

نکته‌اي که در جريان اين دادگاه قابل توجه بود، پوشش متفاوت شبنم نعمت زاده زمان حضور در دادگاه بود.

در حالي که وي در محيط عمومي جامعه داراي پوشش مانتو است، اما امروز هنگام حضور در دادگاه از پوشش چادر استفاده کرده است.

پوشش متفاوت شبنم نعمت زاده در دادگاه با واکنش هاي کاربران فضاي مجازي همراه شد و بسياري از اين موضوع انتقاد کردند.

تغيير چهره «محمد علي نجفي» در دادگاه

محمد علي نجفي، شهردار اسبق تهران و از اصلاح طلباني که هميشه با ريش پرفسوري در دوران مديريتش و همچنين قبل از ارتکاب به قتل در انظار عمومي ظاهر مي شد به يکبار در دادگاه براي رسيدگي به اتهاماتش با ريش سفيد حضور يافت.

بسياري از مردم در شبکه هاي اجتماعي با اين تغيير چهره نجفي بسيار متعجب شدند. به نظر برخي از کاربران اجتماعي اين تغيير چهره نوعي تغيير در رفتار بود.

برخي اين سئوال مهم را داشتند که آيا واقعا تغيير چهره اين افراد در نوع حکمي که در دادگاه درباره آنان صادر مي شود، تاثيري دارد يا خير که بسياري بر اين نظر بودند که به نوعي اين تغييرات نه تنها در قضاوت دادگاه تاثير ندارد بلکه در نزد قضاوت عموم هم باعث ايجاد بعد و نگرش منفي تري نسبت به اين افراد مي شود. 

پيشاني پينه بسته آقاي متهم

«عليرضا زيباحالت منفرد» در رسانه ها به جعبه سياه اقدامات بابک زنجاني معروف بود. وي در دادگاه ها با چهره اي کاملا تغيير يافته حضور پيدا مي کرد. کسي که پيش از رسيدگي به اتهاماتش با کت و شلوار و کروات در انظار عموم ظاهر مي شد به يکباره با ظاهري عابدانه در دادگاه ها ديده شد و پيشاني اش پينه بست و با انگشتر عقيقي که به دست داشت، ظاهر شخصيتي ديگري از خود بروز داد. تا جايي اين پيشاني پينه بسته براي مردم سئوال شد که وي حتي در دادگاه مجبور به توضيح درباره اين تغييرات ظاهري خود شد.

 

عليرضا زيباحالت منفرد در رابطه به استفاده از انگشتر عقيق و وجود آثار مهر بر پيشاني اش که وکيل بابک زنجاني آن را مطرح کرده بود، گفت: « من اصالتا يزدي هستم و يزد معروف به شهر قنات و قنوت است. شايد پيش از اين لياقت نداشتم که اين نشان بر روي پيشاني‌ام باشد غير از نماز يوميه هم نماز ديگري نمي‌خوانم اما نمي‌دانم اين اثر مهر گاهي هست و نيست. هرچه هم با ناخنم مي‌تراشم نمي‌رود. انگشتر من هم عقيق نيست.»

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg