کد مطلب: 173725
مخترع طرح برش چندلايه پارچه با ليزر:
داغ حسرت جهاني شدن بر دل جوانان مخترع/جاي خالي حمايت ازنخبگان، درشيوه مديريت کشور
تاریخ انتشار : 1398/09/23 12:55:15
نمایش : 910
مخترع طرح برش چندلايه پارچه با ليزر گفت: عدم امنيت شغلي ايده و عدم حمايت کار هاي پژوهشي بزرگترين آسيب براي مخترعان بوده است.
به گزارش هفت چشمه، اميرحسن جعفريان دانشجوي دکتراي مکانيک و مخترع طرح برش چندلايه پارچه با ليزر در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ گفت: در حال حاضر برش تک لايه پارچه در دنيا در حال انجام بوده اما تاکنون کسي موفق به ساخت برش چندلايه پارچه با ليزر نشده است.
 
وي با بيان اينکه اين طرح براي اولين بار در کل دنيا در حال انجام است، افزود: اين طرح بخاطر کاربرد اقتصادي بالايي که دارد نه تنهادر کشور بلکه در سطح دنيا کاربرد بسيار بالايي دارد.
 
جعفريان مشکلات مالي براي مخترعان را يک مشکل اساسي دانست و گفت: مشکلات مالي در پژوهش‌ها موجب مي شود کار به کندي پيش رفته و سرعت پيشرفت کاسته شود.
 
وي مشکل اصلي اين طرح را مشکلات مالي دانست و گفت: اين طرح طرحي است که براي ساخت خود حتي يک دستگاه نياز به هزينه ي بالايي دارد اما مشکل اصلي و فعلي اين پروژه مشکل مالي براي انجام کارهاي آزمايشگاهي است.
 
اين مخترع جوان تاکيد کرد: اين طرح مي تواند به صورت مستقيم حداقل براي شروع ساخت دستگاه، 6نفر نياز داشته و هر قسمت حدودا 20نفر را به کار گرفته مي شود و از ورود بسياري از دستگاه هاي خارجي در کشورجلوگيري مي شود.

 
جعفريان با بيان اينکه اين طرح مي تواند تا دوسال آينده اجرايي شود افزود: اگر بار مالي و فشار هاي مالي مرتفع شود مي تواند در کار تسريع دهد.
 
وي بيان داشت: تنها ارگاني که توانستيم امنيت پيداکرده علمي پژوهشي سپاه بوده و طرح را ارائه دادم، چرا که به پشتوانه رهبري امور را ارزيابي و پشتيباني مي کنند و تصميم دارم اين طرح در کشور خودمان اجرايي شود به طوري که مي توانيم حدود ارز آوري اين پروژه براي کشور بسيار بالا بوده است.
 
اين مخترع شهرکردي با بيان اينکه تاکنون توانستيم تا ده لايه را برش دهيم خاطر نشان کرد: در تلاش هستيم به 100لايه هم برسانيم که يک انقلاب صنعتي در شرح دنيا بوده و کل بازار دنيا را تحت شعاع خود قرار دهيم.
 
وي بزرگترين مشکل پيش روي يک نخبه را عدم امنيت شغلي عنوان و گفت: عدم امنيت شغلي ايده و عدم حمايت کار هاي پژوهشي بزرگترين آسيب براي مخترعان است.
 
جعفريان نخبگان را ايده پرداز عنوان و گفت: نخبگان بايد با ايده پردازي علم و کشور خود را حداقل يک قدم به جلو برساند.
 
وي از اشتياق اجرايي اين طرح در استان عنوان و گفت: دوست دارم يک قطب صنعتي در استان ايجاد شود اما هرنقطه اي از کشور اگر بتواند اين طرح را حمايت علمي و مالي داشته باشد به کشور کمک کرده است.

انتهاي پيام/1022ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg