کد مطلب: 183913
جهان‌بين نيوز گزارش مي‌دهد/
تحقق "جهش توليد" با کمک به تکميل و راه‌اندازي 207 طرح صنعتي در بام ايران
تاریخ انتشار : 1399/01/06 07:00:10
نمایش : 706
تکميل و راه‌اندازي 207 طرح صنعتي در شهرستان بروجن "جهش توليد" در پايتخت صنعتي چهارمحال و بختياري را به ارمغان خواهد آورد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهان‌بين نيوز، توليد يا فرآوري از اصطلاحات علم اقتصاد به معني تهيه کالا و خدمات مورد نياز با استفاده از منابع و امکانات موجود است که با تحقق آن بسياري از شاخص‌هاي اقتصادي از جمله تورم، رشد اقتصادي، نرخ بيکاري و... کنترل و با تغييرات روبه رشدي مواجه خواهد شد.

در سالي که گذشت به‌رغم نامگذاري براي حمايت از توليد، موضوع توليد داخلي کشور آن‌طور که بايد مورد رضايت رهبر معظم انقلاب قرار نگرفت تا جايي که ايشان در پيام نوروزي خود در آغاز سال 99، از تحقق يک دهمي شعار سال گذشته خبر دادند.

با نامگذاري سال 99 از سوي حضرت آيت الله خامنه‌اي به عنوان سال "جهش توليد" و توجه و اهميت ايشان به توليد و تکيه بر توان داخلي، بهبود شرايط کسب و کار و تحقق واقعي خودکفايي، شايد بتوان سال "جهش توليد" را برادر خوانده سال "رونق توليد" خواند که نشان از نقش پررنگ وزارت اقتصاد در تحقق آن دارد.

استقرار 40 درصد از صنايع بزرگ و مهم چهارمحال و بختياري در بروجن

فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهان‌بين نيوز، گفت: استقرار 254 واحد توليدي و صنعتي فعال در 5 شهرک صنعتي با زيربنا يکهزار و 802 هکتار مساحت، بروجن را به پايتخت صنعتي استان چهارمحال و بختياري تبديل کرده است.

مسعود ملکي افزود: در حال حاضر 6 هزار و 869 نيروي جوان در شهرک‌هاي صنعتي بروجن، سفيددشت، گندمان، بلداجي و فرادنبه مشغول به توليد و فعاليت هستند.

وي با بيان اينکه در سال گذشته 12 واحد صنعتي در شهرستان بروجن موفق به صادرات بيش از 13 هزار تُن کالا شدند، گفت: ورق گالوانيزه، انواع موکت، کاشي کف، نخ پُلي استر، ادوات کشاورزي، ميلگرد آج‌دار و... عمده کالاهاي صادراتي به کشورهاي منطقه است.

207 طرح صنعتي در شهرستان بروجن نيازمند حمايت بخش دولتي

رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن نيز در گفت و گو با خبرنگار جهان‌بين نيوز، رفع موانع توليد، اصلاح سياست‌هاي بانکي، نظارت دقيق بر قوانين توليد و تجارت، امنيت خاطر سرمايه‌گذاران و توجه ويژه به صادرات را لازمه تحقق شعار "جهش توليد" عنوان کرد.

مظاهر ربيعي با بيان اين‌که وام 18 درصد کمکي به رونق توليد و اشتغال نمي‌کند، گفت: 207 طرح صنعتي در شهرستان بروجن با پيشرفت 10 تا 90 درصد، به‌منظور بهره‌برداري نيازمند حمايت بخش دولتي است.

وي افزود: اين طرح‌هاي صنعتي در حوزه‌هاي فولادي، قطعه‌سازي، صنايع دفاعي، مواد غذايي و... بوده که با بهره‌برداري از آنها زمينه اشتغال 7 هزار و 400 نفر فراهم مي‌شود.

ربيعي اضافه کرد: بهره‌برداري از طرح‌هاي جديد صنعتي در شهرستان بروجن، ميزان توليد و صادرات محصول را تا دو برابر افزايش داده و تحقق شعار "جهش توليد" نمود عيني خواهد يافت.

به گزارش جهان‌بين نيوز، نجات اقتصاد ايران از يک اقتصاد تک‌محصولي و نفت‌محور، نيازمند نگاه جديد به مقوله توليد است تا بتوان با جهش آن علاوه بر درآمدزايي و اشتغال، به توسعه صادرات و ورود ارز به کشور نيز کمک کرد.

"جهش توليد" هدف‌گذاري مطمئني براي اقتصاد ايران است تا با توليد محصولات متنوع و ارتقاي کيفيت کالاي ايراني، ضمن تأمين بخش بزرگي از نياز بازار داخل، زمينه استقلال اقتصادي کشور را فراهم کرد.


گزارش از محسن نادري
انتهاي پيام/1030ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg