کد مطلب: 204927
مقتدايي در گفت‌وگو با دانا:
دولت براي انجام وظايف قانوني اش تلاش نکرد/ مردم به عاملان ضررشان اعتماد نمي‌کنند
تاریخ انتشار : 1400/03/25 12:50:27
نمایش : 900
عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينکه اصل سوم قانون اساسي درخصوص تامين رفاه و رفع فقر و محروميت و رسيدگي به امنيت غذايي، مسکن و اشتغال تکاليفي را براي دولت ها در نظر گرفته است گفت: وضعيت امروز کشور نشان مي دهد دولت آنگونه که در قانون اساسي موظف بوده، تلاش نکرده است.

به گزارش هفت چشمه، «عباس مقتدايي»، نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه متاسفانه در طول ساليان گذشته بخش هايي از قانون اساسي که بايد مورد توجه ويژه قرار مي گرفت، مورد بي توجهي قرار گرفته است، گفت: دولت آينده نمي تواند با روي کار آمدن بي مسئوليت ها يا مديران ضعيف همراه باشد.

وي با اشاره به اينکه اصل سوم قانون اساسي درخصوص تامين رفاه و رفع فقر و محروميت و رسيدگي به امنيت غذايي، مسکن و اشتغال تکاليفي را براي دولت ها در نظر گرفته است ادامه داد: وضعيت امروز کشور نشان مي دهد دولت آنگونه که در قانون اساسي موظف بوده است، تلاش نکرده است.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينکه کساني که ناکارآمدي آنها در بخشي از دولت مشهود است صلاحيت در دست گرفتن قوه مجريه را ندارند تصريح کرد: اگرچه احراز صلاحيت برخي از کانديداها نشان مي دهد که از حداقلي ترين شرايط براي کانديداتوري برخوردار هستند اما اين بدان معني نيست که صلاحيت گرفتن راي مردم را هم داشته باشند.

مقتدايي با بيان اينکه مردم از بين افراد موجود کسي را انتخاب خواهند کرد که بتوانند قانون اساسي را محقق کند عنوان کرد: کساني که ناکارآمد بودند و يا ناکارآمدي بخشي از عملکرد آنها باعث شده که ملت متضرر شوند نبايد توقع داشته باشند که مردم همچنان اقبال ويژه اي به آنها داشته باشند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد تعداد قابل توجهي از کانديداهاي موجود ظرفيت جذب آراء ملت را ندارند و صرفا در حد يک يا دو نفر مورد اقبال عمومي قرار گرفتند برخي هم به دليل عملکرد دولت کانديداتوريشان زير سوال است.

مقتدايي با اشاره به اينکه آيت الله رئيسي با اقبال حداکثري مي تواند اعتماد عمومي را جلب کند خاطرنشان کرد: پيش بيني مراکز نظرسنجي اين است که آيت الله رئيسي رئيس جمهور آينده کشور باشد.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg