کد مطلب: 205180
سليمي در گفت‌وگو با دانا:
گزارش‌هايي از بازگشت تحريم‌ها به عقب در اختيار داريم/ دولت سيزدهم راه جايگزين «التماس به غرب» را طي خواهد کرد
تاریخ انتشار : 1400/08/03 13:27:53
نمایش : 868
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس با تصويب قانون مقابله با تحريم ها، سرعت افزايش تحريم ها را متوقف کرد و امروز گزارش هايي در اختيار داريم که از برگشت تحريم ها به عقب حکايت دارد.

به گزارش هفت چشمه، «عليرضا سليمي»، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه جريان حامي دولت قبل بايد چشمانش را به روي واقعيت هاي 8 سال گذشته باز کند گفت: 8 سال تمام قدرت در کشور در اختيار دولت مورد حمايت اصلاح طلبان بود و حاصل آن برجام شد که براي مردم تحريم هاي بيشتر و از بين رفتن قدرت ملي را به ارمغان آورد.

وي با اشاره به اينکه قانون اقدام راهبردي لغو تحريم ها بهترين جايگزين براي مسير 8 ساله دولت تدبير و اميد در عرصه ديپلماسي است ادامه داد: بايد تاثير قانون مصوبه مجلس بر فرآيند مذاکرات را از کارشناسان حوزه ديپلماسي پرسيد؛ آنها بر اين باورند قانون مجلس بر نحوه برخورد غرب با ايران تاثيرگذار بوده است.

نماينده مردم محلات در مجلس با اشاره به اينکه اگر قانون مصوب مجلس وجود نداشت بايد شاهد اين بوديم که تحريم ها لحظه به لحظه افزايش پيدا مي کرد تصريح کرد: مجلس با تصويب اين قانون سرعت افزايش تحريم ها را متوقف کرد و امروز گزارش هايي در اختيار داريم که از برگشت تحريم ها به عقب حکايت دارد.

سليمي با اشاره به درخواست برخي مقامات غربي براي ملاقات با مقامات ايراني از جمله رافائل گروسي مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي عنوان کرد: پيغام هاي از سوي مقامات اروپايي و آمريکايي رسيده است که حاکي از درخواست ها براي رايزني با مقامات ايراني دارد اين نشان مي دهد که غرب نيازمند برگشتن به مذاکرات است.

وي با اشاره به اينکه در برجام دستاورد دولت قبل در عرصه ديپلماسي بود تاکيد کرد نتيجه آن التماس به غرب بود اما دولت سيزدهم راه جايگزين مسير التماس را در پيش خواهد گرفت.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: در زمان مقرر و متناسب با شرايط کم و کيف درخواست هاي مطرح شده براي رايزني با مقامات کشورمان را رسانه اي خواهيم کرد.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg