کد مطلب: 205235
کارشناس گياهان دارويي؛
آويشن براي خورد کردن سنگ مثانه مفيد است
تاریخ انتشار : 1400/09/11 09:59:49
نمایش : 952
کارشناس گياهان دارويي گفت:اگر تازه‌ي آويشن به صورت سبزي با غذا مصرف شود، معده و چشم را تقويت مي‌کند و خوردن 10 گرم کوبيده آن، مخلوط با عسل و آب‌ گرم براي رفع فراموشي، درمان صرع و فلج ، تقويت کليه و خورد کردن سنگ مثانه بسيار مفيد است .
به گزارش هفت چشمه، سليمي کارشناس گياهان دارويي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز از خواص بي نظير آويشن خبر داد و گفت: آويشن  گياهي است علفي و پايا، معطر و شبيه پونه کوهي، رنگ برگ سبز خاکستري و بيضي کوچک، گل‌ها کوچک و خوشه‌اي به رنگ سفيد مايل به بنفش و سرخ که تا تيرماه و يا مرداد ماه تمام مي‌شود و از نظر طب سنتي طبيعتي بسيار گرم و خشک دارد.
 
وي در ادامه به خواص درماني اين گياه داروي اشاره کرد و گفت: اگر تازه‌ي آويشن به صورت سبزي با غذا مصرف شود، معده و چشم را تقويت مي‌کند و خوردن 10 گرم کوبيده آن، مخلوط با عسل و آب‌ گرم براي رفع فراموشي، درمان صرع و فلج و تقويت کليه بسيار مفيد است 

سليمي افزود: همچنين اگر  15 تا 25 گرم برگ خشک آن در يک ليتر آب جوش دم شود و روزانه 5 تا 6 فنجان آن به تدريج نوشيده شود عفونت‌هاي ريوي، سرفه‌هاي پي در پي، سرماخوردگي، برونشيت و زکام، ميگرن، سوء هضم و سنگيني معده را برطرف مي‌سازد.


اين کارشناس گياه دارويي اذعان داشت : اين گياه بيماري‌هاي پوستي، درد اعصاب، اسهال و ترشحات چرکي ادرار را بر طرف مي‌سازد و  براي درمان سکسکه و خورد کردن سنگ مثانه مفيد است و قلب را تقويت مي‌کند و براي رفع تبخال، رفع دلهره و درمان درد سياتيک مفيد است.
 
وي عنوان کرد : 20 تا 30 گرم ساقه‌هاي گلدار آن را دريک ليتر آب جوش  12دقيقه دم کرده و آب آن را صاف و شيرين سازيد و روزي 4 تا 5 فنجان از آن را به نوبت بنوشيد تا خستگي را برطرف مي‌کند و اگر بعد از غذاهاي روزانه مصرف شود بي‌اشتهايي پس از بيماري و نقاهت را برطرف مي‌سازد و اگر يک فنجان از آن قبل خواب نوشيده شود، بي‌خوابي را درمان مي‌کند و جويدن آويشن در دهان بوي بد دهان را برطرف مي‌کند.

سليمي خاطر نشان کرد :  اگر  آويشن جوشانده شود با آب جوشانده  مي توان  موضع درد را کمپرس ‌کرد و رگ به رگ شدگي عضو و پيچيدگي عضلات را درمان نمود و اگر آب جوشانده آن را بر سر بماليد، پياز مو را تقويت کرده و ريزش آن را قطع مي‌سازد.
 
 وي در ادامه گفت‌:  20 تا 30 گرم از گل‌هاي آن را در يک ليتر آب جوش دم کنيد، آب آن را صاف نموده و بنوشيد  چرا که هم نيرو بخش،‌ خلط آور، ‌ضد درد، ضد تشنج و به طور خفيف عرق‌آور است و هم معده را تقويت مي‌کند و نفخ شکم و سوء‌هاضمه را معالجه مي‌نمايد و اگر کسي مبتلا به اسهال يا اختلالات روده باشد عوارض آن را برطرف مي‌سازد.

  اين کارشناس درپايان خاطر نشان کرد : اين گياهان داروويي در يپشگيري از کرونا موثر است و مصرف زياد آن عضله قلب را تضعيف نموده وباعث صد‌اي گوش و سرگيجه مي‌شود.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg