کد مطلب: 296439
سامسونگ به سراغ ۶G رفت!
تاریخ انتشار : 1402/11/29 11:13:35
نمایش : 270
سامسونگ با انتشار يک بيانيه رسمي از همکاري خود با دانشگاه پرينستون و تمرکز بر روي توسعه فناوري ارتباطي ۶G خبر داد؛ سامسونگ مي‌خواهد نسل ششم تکنولوژي ارتباط بي‌سيم را پايه‌ريزي کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از تسنيم، سامسونگ اعلام کرد با دانشگاه پرينستون در آمريکا براي توسعه‌ فناوري‌ ارتباطي 6G همکاري خواهد کرد. سامسونگ ريسرچ آمريکا، بخش آمريکايي تحقيق و توسعه‌ سامسونگ، برنامه جديد NextG Initiative را پيش خواهد برد.

سال گذشته، دپارتمان مهندسي و علوم کاربردي دانشگاه پرينستون، NextG Initiative را براي شتاب‌دهي به گسترش فناوري‌هاي جديد در زمينه‌هاي شبکه‌هاي ارتباطي، حسگرهاي هوشمند و پايداري شبکه راه‌اندازي کرد.

واحد تحقيقاتي NextG Initiative به‌تازگي برنامه‌ همکاري با کسب‌وکارها را براي تقويت روابط بين دانشگاه، شرکت‌ها و رهبران صنعت تأسيس کرده‌ است. سامسونگ به اين برنامه پيوست تا شکاف بين تحقيقات دانشگاهي و کاربردهاي واقعي را پر کند و آينده‌ 6G را شکل دهد! اريکسون، اينتل، مدياتک، نوکيا بل‌لبز، کوالکام و وودافون نيز اعضاي ديگر اين برنامه هستند.

در جولاي 2020 (تير و مرداد 1399)، مرکز تحقيقات ارتباطات پيشرفته‌ سامسونگ (ACRC) نخستين سند معرفي فناوري 6G را منتشر کرد. سپس در مي 2022 (ارديبهشت و خرداد 1401)، غول فناوري کره‌اي گزارش جامع ديگري را با محوريت 6G به‌نمايش گذاشت و خود را در ميان شرکت‌هاي پيشرو در شکل‌گيري شبکه‌ي 6G قرار داد. از آنجا که سامسونگ از اعضاي گروه فريم‌ورک 6G در اتحاديه‌ بين‌المللي مخابرات و ارتباطات بي‌سيم (ITU-R) و عضو انجمن جهاني تأمين‌کنندگان موبايل (GSA) است، نقش تعيين‌کننده‌اي در استانداردسازي اين فناوري خواهد داشت.

آندريا گلداسميت، رئيس دانشکده‌ مهندسي و علوم کاربردي پرينستون گفت: بهترين تحقيقات دانشگاهي براي کمک به تحقق شبکه‌هاي بي‌سيم نسل بعدي، از طريق تعامل نزديک بين اعضاي هيئت‌ علمي و رهبران صنعت حاصل مي‌شود. ما در برنامه‌ NextG قصد داريم همکاري‌هاي عميقي با محوريت فناوري‌هاي بي‌سيم و همچنين سياست‌گذاري در اين زمينه داشته باشيم که براي شکل‌گيري نوآوري‌هاي معني‌دار و رهبري جهاني در دوران تغيير ضروري است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg