کد مطلب: 296462
پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳؛
سال ۱۴۰۳، سال «جهش توليد با مشارکت مردم» نام گذاري شد
تاریخ انتشار : 1403/01/01 11:44:16
نمایش : 175
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي ضمن تبريک عيد نوروز به ملت ايران و همه ملت‌هايي که نوروز را گرامي مي‌دارند، سال جديد را سال «جهش توليد با مشارکت مردم» نامگذاري کردند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبريک عيد نوروز به ملت ايران به‌ويژه خانواده‌هاي ايثارگران و همه ملت‌هايي که نوروز را گرامي مي‌دارند، سال جديد را سال «جهش توليد با مشارکت مردم» نامگذاري کردند.

 رهبر انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد و نام شهيدان و امام شهيدان و آرزوي بهره‌مندي ملت ايران از دو بهار طبيعت و معنويت، نگاهي گذرا به شيريني‌ها و تلخي‌هاي سال ۱۴۰۲ داشتند و گفتند: از جمله شيريني‌ها و خبرهاي خوش سال گذشته، پيشرفت‌هاي چشمگير علمي و فناوري، توليدات زيربنايي، حضور حماسي مردم در اجتماعات مختلف به‌ويژه روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاري امن و سالم انتخابات اسفند ماه و تحرک بين‌المللي دولت در عرصه‌هاي گوناگون اقتصادي و سياسي بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم را از جمله خبرهاي تلخ سال ۱۴۰۲ خواندند و افزودند: حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهيد سليماني، سيل بلوچستان و حوادثي که براي ماموران حافظ امنيت در ماه‌هاي اخير اتفاق افتاد، از ديگر حوادث تلخ سال گذشته بودند اما حادثه غزه را بايد تلخ‌ترين حادثه به شمار آورد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شعار سال گذشته، کارهاي انجام شده در زمينه مهار تورم و رشد توليد را خوب اما نه به قدر مطلوب، ارزيابي کردند و با تاکيد بر اينکه نبايد توقع داشت چنين موضوع مهمي در مدت زمان يکسال تحقق کامل يابد، گفتند: در سال جديد نيز مسئله عمده کشور همچنان «اقتصاد» است زيرا نقطه ضعف اساسي کشور در اين حوزه است و بايد در اين زمينه فعال عمل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاکيد کردند: جمع‌بندي نظرات کارشناسان اقتصادي ما را به اين نتيجه مي‌رساند که کليد حل مشکلات اقتصادي کشور از جمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملي» مسئله «توليد» است و به‌همين دليل در چند سال گذشته برموضوع توليد تکيه شده است.

ايشان افزودند: بر همين اساس در سال جديد نيز تکيه بر مسئله توليد است و انتظار داريم که در موضوع توليد يک جهش روي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه جهش در توليد بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه توليد امکان‌پذير نيست خاطر نشان کردند: بايد موانع حضور مردم در بخش توليد برطرف شود و ظرفيت‌هاي بزرگ مردمي فعال شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: با توجه به اين موضوع، شعار سال ۱۴۰۳، «جهش توليد با مشارکت مردم» قرار داده شده است و اميدواريم با برنامه‌ريزي مناسب برنامه‌ريزان کشور و همکاري صاحب‌نظران و مشارکت عملي فعالان اقتصادي، زمينه تحقق اين شعار به بهترين وجه فراهم شود.

ايشان همچنين ضمن عرض سلام خاضعانه به پيشگاه حضرت بقيه‌الله(عج)، از خداوند متعال توفيق ملت بزرگ و عزيز ايران را مسئلت کردند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg